Читайте наші статті першими

У період Covid-19 багатьом компаніям доводиться приймати рішення для оптимізації рекламних бюджетів. «Під ніж» йдуть самі різні напрямки залучення клієнтів, і далеко не всі джерела трафіку можна швидко вимкнути, а потім так само швидко і безболісно включити. Дмитро Клюшник, Head of SEO iProspect Ukraine, розповідає, як правильно «пригальмувати», а потім «розігнати» роботи по SEO так, щоб не втратити трафік.

Дмитро Клюшник, фото і зображення далі надані автором

Якщо неправильно «пригальмувати» роботи по залученню органічного трафіку, то в майбутньому, відбудуться дві неприємні речі:

  1. Органічний трафік почне спочатку плавно, а потім все швидше і швидше скорочуватися.
  2. На розгін його до попередніх показників може піти від декількох місяців до декількох кварталів, а в особливо запущених випадках і цілий рік.

Ось кілька кроків, виконавши які при перерозподілі бюджету з SEO-направлення на інші джерела залучення клієнтів, ви скоротите ризики нанесення бізнесу серйозної шкоди.

Визначте сторінки органіки, які генерують трафік і конверсії найбільше.

Сторінки, які збирають найбільше кліків з органіки, можна вивантажити з Google Search Console:

Дані про конверсії – з Google Analytics.

Далі за допомогою функції ВПР в Excel (дозволяє дані з однієї таблиці переставити у відповідні комірки другий – ред.) Зберіть цю інформацію в одну таблицю і отримаєте найважливіші сторінки, які ні в якому разі не повинні просісти.

Відберіть кілька «ключових» фраз для кожної з таких сторінок для моніторингу динаміки в період «гальмування»

Ключові фрази можна вивантажити з Google Search Console і доповнити / розширити їх за допомогою сервісів Google Keyword Planner, Ahrefs чи Serpstat.

В ідеальному варіанті, звичайно, варто взяти всю цільову семантику (повний перелік пошукових фраз, за якими користувачі знаходять вас в органіці Google і переходять до вас на сайт). Або принаймні ту частину, по якій ви представлені на даний момент в топ-10 пошукової видачі Google.

Додайте ці ключові фрази і сторінки в будь-який перевірений сервіс знімання позицій

Налаштуйте з’їм позицій 1 раз в 2 тижні. Цього достатньо, щоб в період паузи в роботах помітити початок спаду позицій і почати вживати заходів.

Найбільш популярні і досить точні сервіси знімання позицій (крім Google Search Console): Allposition, Serpstat, SERanking.

Якщо обсяг ключів, який ви плануєте моніторити – менше 1000 штук, то два зняття позицій на місяць повинно виходити не дорожче 300-400 грн на місяць.

Перевірте, коли трафікогенеруючі сторінки в останній раз отримували свіжі посилання з інших сайтів, і коли на них востаннє оновлювався контент

Інформацію про зовнішні посилання можна отримати за допомогою сервісів Ahrefs або Serpstat. Якщо для вас роботу з нарощування посилальної маси виконував підрядник – також варто запитати у нього звіт про залученої посилальної масі за період співпраці. Інформацію про дату публікації та редагування контенту можна знайти в адмін панелі сайту.

Закладіть собі бюджет на написання / оновлення N матеріалів і розміщення N посилань на місяць

Значення N залежить від розміру вашого сайту і активності робіт над ним останнім часом. У будь-якому випадку повинно бути заплановано оновлення не менше 5-10 сторінок в місяць. Але, якщо ваш сайт активно збирає трафік на тисячах сторінок, то потрібно планувати не менше 3-5% від загальної кількості трафікогенерірующіх сторінок.

Також цей показник залежить від того, як давно оновлювалися сторінки в принципі. Якщо контент і OnPage щодо «свіжі» (менше 3 місяців з моменту поновлення), то 2-5 місяців (в залежності від рівня конкуренції у вашій ніші) можна ще обмежитися мінорними оновленнями. Якщо сторінка оновлювалася востаннє більше, ніж півроку тому – ймовірність того, що найближчим часом вона може почати здавати позиції, досить висока, і до неї потрібно більш пильну увагу.

З посиланнями схожа ситуація. У вас повинен бути запланований бюджет на залучення від 10 посилань на місяць або від 3-5% від кількості ваших трафікогенеруючих сторінок. В крайньому випадку це можуть бути не повноцінні статейні посилання, а щось більш бюджетне і безанкорне, але в такому випадку посилання потрібно буде розміщувати не за фактом зміни позицій сторінки в гіршу сторону, а відразу в превентивному форматі, на ті сторінки, де дата останнього посилального залучення найбільш стара.

Всю інформацію зберіть в табличку формату:

Слідкуйте за динамікою

Як тільки якась із сторінок «диригент», тобто позиції по відслідковується ключовими фразами почнуть погіршуватися, тут же на цій сторінці потрібно буде оновити контент і проставити 1-2 зовнішні посилання.

Відсоток оновлення контенту залежить від того, яка кількість ключових фраз цієї сторінки почали «просідати». Якщо це 1 ключова фраза, то досить виконати невеликий рерайт абзацу або абзаців, в якому розташований цей ключ. Якщо ж «посипалося» відразу кілька ключів, то контенту необхідно рерайт не менше ніж на 40% і в результаті його обсяг повинен вирости не менше ніж на 15%.

Само собою ця методика вимагає витрат часу на моніторинг і витрат бюджету на контент і посилання. Але ці витрати однозначно в 5-10 разів менші, ніж ті, які знадобляться вам, щоб відновити втрачені за цей період позиції і трафік після піврічної повної зупинки SEO робіт.

Якщо ви сумніваєтеся, чи варто реалізовувати цю стратегію, уявіть, що сторінка вашого сайту, яка приносить вам зараз 1000 користувачів органіки в місяць, випала по цільових запитах з топ-10 і стала приносити 0. Щоб купити цих же користувачів в PPC, вам буде потрібно щомісяця витрачати не менше (а швидше за все більш) 2000-4000 грн. І мова – тільки про одну сторінку. Тепер уявіть, що їх 100 … 500 … 1000. Думаю, далі представляти не варто, щоб не похитнути ментальне здоров’я.

Бажаю всім пройти це Covid’ное випробування з мінімальними втратами, а може бути навіть і з ростом в своїй ніші, якщо ваші конкуренти не прочитають цю статтю.

Автор: Дмитро Клюшник, Head of SEO в iProspect Ukraine

Рекомендовані статті