Читайте наші статті першими

Автоматизація маркетингу — вже не просто тренд, а практична необхідність.

Згідно з дослідженням State of Marketing Automation 2019, 76% маркетологів використовують інструменти автоматизації маркетингу. Серед основних напрямків автоматизації маркетингу: динамічний контент, тобто пропозиції для клієнтів у режимі реального часу, засновані на даних про конкретного користувача, інтерактивний досвід з чат-ботами і аналітика даних з різних маркетингових кампаній для допомоги в плануванні бюджету — дашборд.

Чому автоматизація?

Якщо у вас є база, вам напевно захочеться “відбити” інвестиції, вкладені в її збір. Для цього потрібно прогріти клієнта і змотивувати його на покупку. Потім можна працювати над побудовою лояльності і підвищенням LTV (Life Time Value). І, по-хорошому, це може зробити кожен за допомогою автоматизації розсилок.

Цифра залежить від сфери, але в середньому більше половини лідів не готові зробити покупку прямо зараз. Для когось занадто дорого, хтось не впевнений в якості, хтось нічого не чув про компанію. Автоматизація через email і месенджер-маркетинг дозволяє працювати з лідом протягом усього життєвого циклу. Якщо ланцюжки автоматизації побудовані, то не так і страшно, якщо клієнт купить у вас не одразу. Важливим є те, що він купить в принципі, а коли — це вже питання якісного прогріву.

Більше того, автоматизація — ключ до повернення інвестицій. За даними дослідження eMarketer, 59% маркетологів США вважають, що серед усіх інших email-маркетинг — кращий канал для зростання ROI.

ROI в email-мракетинге eMarketer
eMarketer. ROI в email-маркетинге

Навіщо мені автоматизація маркетингу?

  • Заощадити час
    За даними SmartInsights and Getresponse “Email Marketing and Marketing automation Excellence 2018”, найбільша користь від автоматизації маркетингу полягає в економії часу. За чат-ботів таких досліджень ще немає, але звучить логічно — у нас, наприклад, чат-бот iProspect обробляє вхідний потік заявок і тим самим розвантажує менеджерів.
  • Генерувати ліди
    Email-маркетинг дозволяє поступово прогрівати ліда і конвертувати його в клієнта. Такі механіки автоматизації, як динамічний контент і товарні рекомендації, покращують CR.
  • Збільшити прибуток
    Завдяки автоматизації в email і месенджерах за допомогою промо-пропозицій, акцій і знижок ви можете збільшити частоту покупок. А нагадування про залишені в кошику товари допоможе дотиснути тих, хто сумнівався.
  • Утримати клієнтів
    Покращений досвід взаємодії з компанією дозволяє зробити клієнтів більш лояльними. Залучайте передплатників, наприклад, запрошуйте на голосування, збирайте зворотний зв’язок про заходи, товари і послуги.

Які існують види автоматичних розсилок?

Щоб відчути усю різноманітність тригерів, подивіться на цю картинку:
різноманітність тригерів

У нас в агентстві ми умовно ділимо всі автоматичні розсилки на транзакційні і тригерні листи, а також автоматичні ланцюжки.

  • Транзакційні листи
Приклад розсилки від MakeUp, де вони інформують про те, що замовлення прийняте в роботу.
Приклад розсилки від MakeUp, де вони інформують про те, що замовлення прийняте в роботу.

Це все листи, пов’язані з транзакцією: підтвердження про успішну заявку, оформлення або скасування замовлення.

  • Тригерні листи
    Пример рассылки от Answear, где они напоминают о сгорании бонусов.
    Пример рассылки от Answear, где они напоминают о сгорании бонусов.

    До числа тригерних листів можна віднести ті, які спрацьовують автоматично після виконання певної умови — тригера. Це може бути лист після реєстрації, промо на честь дня народження, прохання про відгук після замовлення, нагадування про захід на сегмент зареєстрованих, нагадування про обов’язкове щоквартальне замовлення або привітання “Ви вже рік як користуєтеся нашим сервісом”.

    Дуже непогані результати дають тригерні листи з розряду “твій кошик сумує за тобою”. Їх можна налаштовувати для кошика, сторінки і навіть категорії товарів в інтернет-магазині. Для посилення ефекту можна запропонувати знижку або безкоштовну доставку.
    У email-маркетингу для компанії може бути впроваджено хоч 10, хоч 100 тригерів. У рамках сервісу розсилок серед усієї маси тригерів вибираються найбільш релевантні для бізнесу з урахуванням його специфіки, аудиторії і, в тому числі, бюджету.

  • Автоматичні ланцюжки
    Автоматичні ланцюжки — це можливість справити враження на клієнтів, сподобатись їм і запам’ятатися. До них відносять усі листи, які надсилаються по черзі за виконання певних умов: не відкрив листа/відкрив і не перейшов за посиланням/перейшов за посиланням. За наповненням це можуть бути привітальна серія, реактиваційна і різні ланцюжки прогріву клієнта. Саме за цим видом автоматизації в основному звертаються до агентств, тому що для успішності таких ланцюжків важливо вміти подивитися на бізнес свіжим поглядом, знайти ключові переваги і правильно подати їх аудиторії. Наприклад, реактиваційний ланцюжок для неактивних клієнтів інтернет-магазину можна вибудувати так:
  • знижка 5% для тих, хто не купує місяць;
  • знижка 7% для тих, хто не купує 3 місяці;
  • знижка 10% для тих, хто не купує 6 місяців і більше.

Головні труднощі автоматизації

У дослідженні Automizy «Звіт про виклики в автоматизації маркетингу в 2019 році» у відповідь на відкрите запитання: «Яка ваша найбільша складність у використанні автоматизації маркетингу?», найбільш поширені проблеми автоматизації маркетингу — це створення якісних автоматизацій (16%), інтеграції (14 %) і створення контенту (10%). Ще маркетологи відзначали складність/заплутаність (10%), швидше за все, мається на увазі різноплановість і багатовекторність маркетингової автоматизації.

Головні труднощі автоматизації

Основні причини, чому деякі компанії ще не впровадили автоматизацію — це брак досвіду, людських ресурсів і стратегії автоматизованого маркетингу.

Але ці складності можна і потрібно перемагати заради дійсно ефективного маркетингу, високого ROI і лояльної аудиторії.