Читайте наші статті першими

Привіт, колеги! Періодично натикаюся на різних інфо-циган в соц. мережах, на конференціях і тендерам, але останній місяць, у зв'язку з карантином і хайпом навколо переходу офлайн продажів в онлайн, кількість шахрайства на цьому грунті зросла в рази.

Тому вирішив зібрати всі види SEO міфів і шахрайства, з якими стикався за останні 2 роки і поділитися з усіма, хто не хоче зливати свої гроші і час.

Також, буду вдячний всім, хто знайде пару хвилин і поділиться своїми випадками негативних кейсів, пов'язаних з шахрайством в світі digital, під постом з цією статтею в нашій групі в Facebook (основним місцем комунікації людей в найближчі місяць-два). Поїхали!

1. Обіцянка бути в ТОПі через 1-2-3 місяці

По факту це не міф, а вміле маніпулювання очікуваннями замовника. Найчастіше використовуються такі схеми:

    1. Зібрати пошукові фрази, додати до них всім бренднейм сайту і пообіцяти вивести їх в ТОП 3. Наприклад, для сайту «Zvonilka.com» ключі будуть виглядати наступним чином:
      • Купити смартфон zvonilka
      • Магазин смартфонів zvonilka
      • І т.д.
        Кількість людей, які шукають ці фрази в інтернеті = нулю, отже, і конкуренція за такими ключами у видачі = нулю. Так, замовник отримає свій ТОП через 1-2 місяці, по ключам, які не дадуть йому ніяких продажів.
    2. Зібрати низькочастотні запити (запити, які користувачі запитують 10-20 разів на місяць у всій Україні) і
      повністю «заточити» сторінки сайту під ці запити. наприклад:
      Скриншот из Key Word Planner
      Скриншот из Key Word Planner с ключевыми фразами и их частотностью

      Як і в попередньому прикладі, сторінки «заточуються» під супер низько частотні ключові фрази, через 1-2 місяці сайт вже в ТОП 10, а далі і до ТОП 1 недалеко. Замовник бачить красивий графік зростання в сервісі знімання позицій або в excel-звіті. І начебто все добре – тільки продажі якось не ростуть.

Як захиститися:

  • Просіть від підрядника повне семантичне ядро з частотністю;
  • Перевіряйте частотність ключових фраз в Google Keyword Planner;
  • Наполягайте, щоб в сервісах по зніманню позицій для вашого проекту заводили окремий обліковий запис, і ви мали до неї доступ.

І тут ви запитаєте мене: «Шановний, позиції позиціями, а як же трафік?» Відмінне питання, переходимо до наступної стадії шахрайства – трафіку 🙂

2. Накрутка трафіку за допомогою лічильників

Люблю хлопців, які обіцяють зростання трафіку прямо в перший місяць робіт 🙂 Тобто тільки провели аудит (це в нас doc), подивилися конкурентів (ще один doc), зібрали семантику і розбили по посадковим (excel), написали метадані для сторінок (excel), проаналізували посилальні профілю конкурентів (doc + excel). Контент менеджери і програмісти ще нічого на сайт не внесли, а тут вже раз і трафік попер вгору... схоже Google володіє даром передбачення і заздалегідь розуміє, що сайт зараз яяяк стане краще... чи все-таки ні? 🙂

Як можна накрутити трафік на сайті абсолютно безкоштовно:

  1. Задублювати лічильник Analytics, Метрики або будь-який інший, яким проект міряє трафік. Проста схема – лічильник вставляється в код всіх сторінок сайту кілька разів і кількість трафіку відразу ж виросте в стільки разів - скільки разів встановлений лічильник.
  2. Перший метод дуже «помітний», тому простіше вставляти копії коду лічильника не в HTML, сайту, а в Google Tag Manager – зручний же інструмент, чого не користуватися? 🙂 Сьогодні додали, завтра видалили – і ніяких слідів 🙂
  3. Для PRO рівня – можна дублювати код лічильника не на всьому сайті, а на деяких сторінках, щоб трафік ріс не в 2-3 рази, а більш плавно.
  4. А PRO* – можна розміщувати код лічильника не на самому сайті (особливо якщо немає доступів, до коду сайту і Google Tag Manager), а на будь-якому іншому сайті, до якого є доступ. І трафік магічним чином почне рости 🙂

Як захиститися:

  • Не давайте доступ до хостингу сайту і Google Tag Manager підрядникам, яким не довіряєте;
  • Порівнюйте показники вашого лічильника з динамікою кліків в Google Search Console (його не можна задубліровать або підключити до іншого сайту). Абсолютні показники будуть трохи відрізнятися, але динаміка зростання / падіння - повинна збігатися;
  • Так як в лічильниках, типу Analytics, ключові фрази, за якими переходить користувач з пошукової системи, закриті в Not Set, то перевіряйте посадкові сторінки, на яких починається різкий сплеск трафіку – чи це ваші сторінки:
Данные из Google Analytics по посадочным страницам, на которые идет органический трафик
Данные из Google Analytics по посадочным страницам, на которые идет органический трафик

3. Накрутка трафіку за допомогою ботів

Від зовсім дитячих прийомів перейдемо до дорослих. Накрутку ботами можна розділити на 3 види:

    1. На різних майданчиках, типу SearchEngine, BlackHatWorld і т. Д., Якщо просто погуглити, можна знайти хлопців, які пропонують «накрутки» трафіку ботами. Чим розумніші боти, тим вони дорожче коштують, тому для тупої дешевої накрутки найчастіше користуються найтупішими ботами. А це означає, що у вас раптово кожен день з однієї і тієї ж групи IP адрес (або з декількох), відбуваються переходи на сайт, відвідується 1-2 сторінки максимум, термін сеансу – 1-10 секунд, в залежності від того, як довго вантажиться сторінка вашого сайту, щоб бот міг клікнути на 2 сторінку сайту і піти.
    2. Мобільні боти
      Не збідніє земля наша умільцями, є велика кількість різних пристосувань, які дозволяють емулювати більше кількість мобільних користувачів. Наприклад sms gateway та інші схожі штуки:
      SMS gateway
      SMS gateway

      У трафіку з таких пристроїв теж є свої «foot print»: один оператор, ідентичні мобільні браузери, пристрої та групи IP-адреса:

      Схема IP адреса, разделенная на сеть и узлы
      Схема IP адреса, разделенная на сеть и узлы

      А також однакова поведінка, на зразок, як у першому пункті зі звичайними ботами: тривалість сесії, кількість відвіданих сторінок і т. Д.

    3. Біороботи

Існує безліч сервісів, типу my-wmmail.ru і їм подібних, які дають можливість замовити певні дії в інтернеті буквально за копійки (1-2 рубля) у людей, які не мають більш серйозної роботи. Природно, там сидять люди з усього інтернету і дуже багато з Росії, Казахстану, Білорусії і т.д. Так що, якщо у вас почав рости трафік, то варто обов'язково перевірити - наскільки регіон цього трафіку, збігається з вашими очікуваннями:

Данные из Google Analytics по странам-источникам органического трафика
Данные из Google Analytics по странам-источникам органического трафика

Як захиститися:

  • Будь-яке зростання трафіку повинно супроводжуватися зростанням позицій в органічній видачі. Якщо у вас раптово почав рости трафік – перевірте, що позиції у цих сторінок також виросли. Якщо позиції стоять на місці або їх взагалі немає в ТОП 100 - то і трафіку взятися нізвідки.
  • Якщо вас не цікавить трафік з інших країн – закрийте доступ цим країнам по IP.
  • Якщо з'являється велика кількість підозрілого трафіку – час підключати системного адміністратора для вилову підозрілих груп IP-адрес і їх точкової блокування.

Скажу вам чесно, що всі способи, перелічені вище – це досить прості способи, але ж і інфо-цигани та інші шахраї – не найскладніші хлопці. Використовуючи цю інформацію, ви зможете припинити більшу частину шахрайських дій з боку несумлінних фахівців і компаній.

Але все одно додам ще парочку речей, які варто перевіряти у вигляді бонусу.

4. Унікальний контент від сторонніх копірайтерів

Якщо ви замовляєте контент від авторів на біржах фріланса, то обов'язково потрібно перевіряти його на підміну символів, перед тим як будете розміщувати його на сайті.
Копірайтер може взяти текст у конкурента, потім через масову заміну поміняти все символи "А" кириличні, на "A" латинські і будь-яка перевірка унікальності буде показувати 100%. Тільки перевіривши текст на правопис в Word або будь-якому іншому сервісі перевірки правопису, можна переконатися, що все добре і у вас чесний копірайтер. Проблема може бути не в усьому тексті, а тільки в його частині, тому перевіряти потрібно від початку до кінця. Кожна буква має значення 🙂

Господи, пусть это будет Ы

5. Розміщення посилань через біржу

Багато "суперекспертів" полюбляють лаяти різні біржі з розміщення посилань, тому що це весело, модно, молодіжно, надає "експертності", тощо 🙂
Таке відчуття, що у випадку розміщення посилання через біржу – все, кінець, а якщо на цьому само майданчику розміщувати посилання домовившись безпосередньо – то все, відразу "профіт", ТОП забезпечено.

Будь-які інформаційні майданчики заробляють на тому, що продають інформацію користувачів у вигляді трафіку – рекламні матеріали, прес релізи, PR статті та інші подібні речі. І, природно, вони намагаються продавати це все якомога більше, щоб годувати штат редакторів, журналістів та інших учасників процесу. Тому будь-який інформаційний ресурс, як тільки він досягає більш-менш значимого показника трафіку і DR (Рейтингу домену), намагається податися на всі-всі майданчики, за допомогою яких він зможе заробити.

Спробуйте зараз знайти інфомайданчик з рейтингом домену хоча б 20, трафіком хоча б 20000 в місяць, і щоб при цьому він не брав участі ні в одній біржі по розміщенню статей і посилань. Без бірж сайт буде залучати на свій одне посилання на місяць 🙂

Але, проблема з біржами дійсно є. Вона полягає в тому, що вони не дуже стежать за якістю своїх майданчиків. Щоб завести будь-який "лайносайт" на біржу досить «налити» на неї орендних посилань на пару тисяч рублів, щоб злегка підростити DR і нагнати ботами сотню іншу трафіку в добу. І вуаля – сайт вже надає свої послуги з продажу посилань на біржі.

Джин

А те, що через місяць DR і трафік зникнуть – біржу вже особливо не хвилює – вона не оновлює дані, якщо тільки сам власник майданчика особисто їх не попросить. А якщо раптом буде якась перевірка, то наявність інших сайтів з трафіком в Analytics і трохи Photoshop допоможуть впоратись з цією проблемою 🙂

Тому, не довіряйте параметрам всередині бірж, обов'язково перевіряйте всі майданчики, з яких хочете придбати посилання через Ahrefs на реальний DR, географію та динаміку трафіку, ключі, за якими майданчик ранжується та інші параметри, які для вас є важливими.

Всім ТОПу і трафіку, ще раз нагадую про коментарі під постом у Facebook. Давайте всі разом допоможемо своїм колегам менше потрапляти на різні види вуличної магії, якої в інтернеті стає все більше з кожним днем.

Девід Блейн з його вуличною магією
Девід Блейн з його вуличною магією
Рекомендовані статті