Читайте наші статті першими

У червні-липні чергові оновлення обрушуються на компанії, які конкурують за місце в ТОПі видачі. На конференції 8P Head of SEO в iProspect Ukraine Дмитро Клюшник розповів як грудневий Google Core Update вплинув на сайти sensitive тематики. Про те, що сталося, і які є цікаві кейси – читайте далі.

Які сайти в темі sensitive або ж YMYL

Сайти YMYL (Your Money or Your Life) – це ті, які впливають на життя і здоров’я користувачів. До них висувають особливі вимоги. Найбільш жорсткому контролю піддаються медична та дитяча тематики. Так само і з впливом апдейтів. Далі йдуть фінанси, банки і МФО, e-commerce і онлайн-сервіси.

сайты сенситив тематики 2

Що змінилося з грудневим апдейтом Google

Сайти, з якими працювали в iProspect, розділили на 3 групи:

  • червоні – різкий спад трафіку;
  • жовті – трафік регресував як до, так і після апдейта;
  • зелені – трафік ріс і до, і після апдейта.

Щоб знайти причину спаду в першій групі спершу запропонували вивчити сайти з ТОПу. Але інформації не вистачало. З цього вирішили аналізувати власну базу сайтом, де де знали не тільки результат оновлення, але і дані по всіх роботах на ресурсі за останні 1,5 року.

Щоб виключити погрішність, не враховували:

  • сайти з різким зростанням після апдейта, а потім таким же різким відкотом назад. Це трапляється після оновлень;
  • сайти, за якими роботи почалися безпосередньо перед апдейтом;
  • сайти з нестабільною динамікою, зростання і падіння яких зазвичай пов’язані з внутрішньою кухнею, сезонністю і іншими факторами.

Результат – 4 червоних, 6 жовтих і 4 зелених сайти sensitive тематики для аналізу. Трафік кожного не менше 50 тисяч органічного пошуку і у кожного є доступ до Google Search Console, щоб відстежити всі дані.

Виявлені закономірності

Червоні сайти:

  • сторінки, що генерують трафік, оновлювалися / додавалися / створювалися в лютому 2019 – березні 2020. Роботи зупинилися з початком пандемії COVID-19;
  • чи не проставляли зовнішні посилання на ці сторінки. Хоча на домені в цілому з’являлися нові посилання;
  • чи не оновлювали контент, який вже був на сайті. Чи не робили рерайт, не змінювали метадані, заголовків, не було можливості коментувати матеріали;
  • мало нового контенту з’являлося. Близько 30 матеріалів за рік, а це менше 1% від индексируемого розміру сайтів.

Жовті сторінки

  • чи не оновлювали старі матеріали, проте нові публікували в великих обсягах. Від 150 до 230 протягом року – 4-10% від индексируемого розміру сайтів;
  • на все нові матеріали проставляли не менше трьох посилань;
  • з усіх нових матеріалів перелинковка вела на старі;
  • проте, сторінки зі старим контентом все одно просідали після апдейта, але це не так було відчутно за рахунок зростання нових.

Зелені сайти:

  • багато сторінок, які отримали найбільше зростання, виявилися старими, проте 70% їх контенту оновлювали в 2020 році;
  • всі вони отримували не менше 5 посилань за 2020 рік;
  • нового контенту було стільки ж, скільки і у червоних сайтів – 2-3 на місяць;
  • перелінковка з нових матеріалів на старі.

сводка по сайтам 2

Висновок: найбільше трафіку втратили сайти без оновлень і актуалізації контенту. Це підтвердили кейси з e-commerce.

Як апдейт вплинув на e-commerce

Кейс №1 Мультибрендовий online-магазин, який продає техніку.

У лютому 2021 року знизилися показники в категорії «мультиварка». Через місяць сайт повернувся на попередні позиції, але 21 березня все повторилося.

мультиварки 2

Причиною виявився маркетинг-інструмент, який застосовували три роки. Але вплинув на видачу він тільки після грудневого апдейта.

Запустили розпродаж продуктів одного великого бренду. Всі товари цього бренду зафіксували на сторінках категорій. І на час розпродажу, 2 – 4 тижні, сторінки категорій виглядали статично: нові товари не додавалися, старі не зникали, товари одного бренду зафіксували.

Що сталося? Відсутність змін призвела до втрати позицій.

Перевірили це на прикладі іншого online-магазину – теж продаж техніки, тільки поменше. Один бренд, в асортименті трохи більше 10 продуктів, і рідко щось змінюється на сайті.

Що буде, якщо додати нового контенту?

“Освіжили” сторінку блендерів:

  • на міні-картках товарів додали одну з трьох характеристик (тип, потужність, обсяг) і міняли їх раз на три дні;
  • постійно оновлювали сторінку товарів, аж до зміни їх загального числа на сторінці;
  • один раз переписали текст на сторінці категорій, щоб перевірити, як вплине оновлення контенту.

Результат – на початку травня сайт просунувся вперед.

блендеры 2

Кейс №2 Сайт з Великобританії в ніші гейдейтінга

Був в топ-4 за запитами з рейтингом домену, який поступається конкурентам.

домейн ранк 11_2

Спершу ми довели сайт до топ-20, застосовуючи стандартні практики. Написали 25 рев’ю на 25 гейдейтінг-сайтів на окремих сторінках і створили сторінку автора, експерта по темі. А ось щоб піднятися вище, вирішили спробувати рандомайз і «свіжість».

На головній були топ-5 ресурсів гейдейтінга. Ми додали шостий – взяли сім подібних ресурсів, з якими раніше не працювали, і включили їх в цю шосту позицію. Щодня в ній рандомно виводився новий сайт.

У коротких рев’ю при кожному виведенні трохи змінювався текст за рахунок синонімайзера. Крім того, раз на два місяці робили вцілому рерайт опису.

Все це призвело до топ-4 за запитами best dating sites і до першої позиції за запитами gay dating site uk.

Апдейт грудня 2020. Що потрібно робити?

  1. Вивантажити з Google Search Console всі сторінки, які приносили трафік за останні 17 місяців.
  2. Вивантажити з Ahrefs і Serpstat зовнішні посилання на ці сторінки.
  3. Зібрати дані в загальну таблицю з датою оновлення контенту, датою, коли остання посилання потрапляла на сторінку, результатами до і після апдейта.таблица что надо делать

Далі ділимо тематичні та довідкові ресурси за двома напрямками. Перше – на створення нових матеріалів, просування нових продуктів і послуг. Друге – на постійну актуалізацію вже існуючого контенту, додавання туди нових посилань, щоб уникнути відкату старих матеріалів. Співвідношення буде залежати від вашого бізнесу.

Для другої мети – актуалізації старого контенту – можна використовувати:

  • синонімайзери;
  • «Чаклунчики» – скрипти, автоматично переміщують контент місцями. Наприклад, заміна одного слова в тайтли або головного зображення товару;
  • публікація продуктів до появи на сайті – з позначкою «очікується»;

І важливо пам’ятати, що акції активності не повинні проходити тільки в рамках однієї сторінки. Інформацію про розпродажі, знижки краще розміщувати на сторінках категорій. Наприклад, у вигляді банерів.

Однак такі мікрообновленія дають ефект місяць-півтора. Сайт знову втратить 1-2 позиції через два місяці, якщо конкуренти додадуть у себе більш свіжі матеріали. З огляду скільки гравців на ринку і що кожен з них робить по 5-6 оновлень, в iProspect визначили таймлайн – не менше 30% нового контенту повинно з’являтися раз в три місяці на сторінках, які генерують найбільше трафіку.

Ми розуміємо, що це лише наш досвід. І кореляція – небезпечна штука. Хоча ми зв’язалися із зарубіжними колегами. Два офісу – з Варшави і Лондона – підтвердили, що у них є дуже схожі результати по сайтам sensitive тематики.
Дмитро Клюшник, Head of SEO в iProspect Ukraine

Висновки

  1. Грудневий апдейт від Google суттєво вплинув на sensitive сайти. В першу чергу на ресурси в сфері медицини і на ті, що відносяться до дитячої тематики.
  2. Увага на свіжість і актуальність матеріалів. Тобто найбільше від змін постраждали ті, хто мало оновлював інформацію на сторінках.
  3. Щоб підняти свої позиції в ранжируванні, з урахуванням апдейта, потрібно актуалізувати старі сторінки і приділяти увагу появі нових.
Рекомендовані статті