Читайте наші статті першими

Останнім часом процедура купівлі нового автомобіля суттєво змінилася, причому значною мірою завдяки пандемії. Після введення карантинних обмежень автодилери змушені були знайти нові інструменти для залучення та утримання клієнтів онлайн, щоб зберегти продажі.

Однак після виходу країни з локдауну тенденція до придбання автомобілів в інтернеті збереглася — покупці стали рідше відвідувати автосалони, воліючи вивчати всі пропозиції, не виходячи з дому. Зрештою, високий рівень конкуренції на автомобільному ринку змусив дилерів підлаштовуватися під нові тенденції та боротися за лідерство в інтернет-просторі.

Одним із найефективніших каналів залучення клієнтів з інтернету є органічний трафік. Пропонуємо сьогодні поговорити про методи залучення пошукового трафіку та особливості просування автомобільних сайтів.

ОСОБЛИВОСТІ ПРОСУВАННЯ АВТОМОБІЛЬНИХ САЙТІВ

Для ефективного просування сайтів автосалонів необхідно врахувати деякі особливості ринку:

  1. Висока конкурентність за високо- та середньочастотними запитами
  2. Купівля автомобіля не відбувається спонтанно чи випадково, тому шлях користувача може розтягуватися від кількох тижнів до 5–6 місяців
  3. При виборі дилера ключову роль для клієнта відіграє репутація бренду.
  4. Важливо вказати про можливість купити автомобіль у кредит, розстрочку чи лізинг.
  5. Дистриб’ютори впливають на дизайн та контент вебресурсів, унаслідок чого сайти автомобільної тематики часто ідентичні один одному в межах конкретного бренду.
  6. Більшість пропозицій та послуг на автомобільних сайтах актуальні лише в певну пору року. Наприклад: заміна шин, сезонне технічне обслуговування авто, покупка зимової та літньої гуми тощо.
  7. Автосайти можуть надавати широкий спектр послуг та комплексних пропозицій, наприклад: автострахування, ремонт та сервісне обслуговування автомобілів, продаж автозапчастин та аксесуарів.

Ці особливості ніші часто спричинюють виникнення характерних помилок у Digital стратегії, які негативно позначаються на просуванні.

ПОШИРЕНІ ПОМИЛКИ НА САЙТАХ АВТОСАЛОНІВ

На сайтах автодилерів часто зустрічаються ті самі проблеми, які призводять до втрати клієнтів, а також заважають ранжуватися в пошукових системах на високих позиціях і збільшувати продажі. При оптимізації автомобільних сайтів варто звернути увагу на наступні моменти та оперативно усунути їх:

  1. Дилерський сайт повністю копіює сайт дистриб’ютора. Дистриб’ютори значною мірою впливають на дизайн, структуру та контент сайту, що робить вебресурси практично ідентичними. Такі сайти не отримуватимуть зростання позицій та трафіку в органіці, тому що сайт дистриб’ютора виступатиме першоджерелом інформації та, відповідно, ранжуватиметься вище.Щоб обійти цю проблему, необхідно підвищити унікальність сайту за допомогою оригінальних мета-тегів, заголовків, контенту та перелінкування, створених на основі семантики. Важливо періодично аналізувати динаміку позицій за ключовими словами у видачі Google та коригувати мета-теги. Також краще додавати свої фото- та відеоматеріали про авто, а не тільки користуватися вже готовими промо.
  1. Неунікальний та низькоякісний контент. Унікальність тексту в описі розділів, на картках автомобілів, головній сторінці та в блозі має становити не менше 90 %. Крім того, важливо оптимізувати весь контент під ключові запити та стежити за тим, щоб він був інформативним, корисним, релевантним та відповідав на всі питання, які можуть виникнути в клієнта під час вибору авто.
  2. Картки автомобілів не повністю заповнені. Картка авто — це одна з найважливіших сторінок для покупця, тому необхідно з особливою відповідальністю підійти до її оформлення. Докладніше про це можна прочитати в розділі «Рекомендації з просування сайтів автодилерів».
  3. Якщо не оптимізовані комерційні фактори. Щоб сайт ранжувався за комерційними запитами, необхідно реалізувати комерційні елементи, а саме: вказати ціни на моделі, інформацію про наявність авто та можливості замовити його, фільтри за характеристиками тощо. Також не буде зайвим додати сертифікати та нагороди бренду, розділ з акціями та спеціальними пропозиціями, наявність офіційного автосервісу.Крім того, важливо помістити контактну інформацію та карту на сторінку контактів на сайті, адже місце розташування салону є вирішальним фактором для клієнтів, які хочуть записатися на тест-драйв, технічне обслуговування автомобіля або просто подивитися на авто наживо. Тому потрібно створити профіль Google My Business.
  1. Не налаштована аналітика. Підключіть Google Search Console, щоб аналізувати, за якими ключовими запитами сайт найкраще ранжується, і посилювати їх за допомогою доопрацювання існуючого контенту та метаданих.

Для автомобільних сайтів важливо правильно налаштувати цілі в Google Analytics, щоб аналізувати ефективність просування та оцінити активність користувачів на сайті.

Приклад цілей для сайту автосалону:

  • Надсилання заявки на тест-драйв
  • Запис до автосервісу
  • Завантаження прайсу
  • Підписка на розсилку (за наявності email-розсилки на сайті)
  • Замовлення зворотного дзвінка
  • Розрахунок кредиту / розстрочки на купівлю
  • Оформлення кредиту / розстрочки на покупку
  • Покупка через trade-in
  • Відвідування сторінки комплектацій моделей
  • Спілкування в чаті (за наявності онлайн-чату на сайті)
  • Використання конфігуратора автомобілів (за його наявності на сайті)
  • Використання фінансового калькулятора (за його наявності на сайті)

Встановіть коллтрекінг та прослуховуйте всі дзвінки із сайту, щоб краще дізнатися про потреби клієнтів та оцінити якість роботи менеджерів. Таким чином, можна не тільки проаналізувати ефективність каналів просування, але й покращити контент на сайті та якість надання послуг, щоб максимально відповідати на всі запити аудиторії та не втрачати її в процесі руху по вирві.

  1. Неповна семантика. Для ефективнішого просування необхідно зібрати максимальну кількість усіх пошукових запитів цільової аудиторії. Будь-який пропущений запит призводить до втрати трафіку та потенційного погіршення контенту на сайті.Розширте семантичне ядро ​​інформаційними та сервісними запитами та створіть під них посадкові сторінки. Таким чином, можна не тільки залучити трафік, але й утримати клієнта на сайті — якщо вся потрібна інформація зібрана в одному місці, користувач не переходитиме на інші вебресурси. Також можна заздалегідь створювати сторінки сезонних сервісних послуг.
  1. Незручні фільтри. Фільтри допомагають користувачу швидко знайти автомобілі з відповідними характеристиками. Під кожну сторінку фільтрації потрібно створити окрему посадкову та реалізувати базову SEO-оптимізацію (прописати мета-теги, заголовки та додати унікальний контент, оптимізований під низько- та середньочастотні запити, релевантні сторінці фільтру).
  2. Незручна структура сайту. Структура сайту має бути інтуїтивно зрозумілою та мати не понад 4 рівнів вкладеності. Це означає, що всі сторінки сайту мають бути розташовані не далі ніж 3 кліки від головної сторінки.Глибока структура вебресурсу заважає ефективному просуванню — чим глибше знаходиться сторінка, тим менша вона має вагу, і тим більша ймовірність виникнення проблем з індексацією.
  1. Технічні помилки. Технічні проблеми негативно впливають на ранжування сайту та заважають користувачам взаємодіяти з контентом, тому важливо вчасно їх виявити та усунути.

Розглянемо найпоширеніші технічні помилки на сайтах автодилерів:

  • Наявність унікального контенту. Низькоякісний контент може стати причиною влучення сайту під санкції пошукових систем, що спричинить суттєве зниження позицій.
  • Дублі мета-тегів та заголовків. Дубльовані мета-теги та заголовки теж можуть стати причиною зниження позицій, оскільки алгоритми пошукових систем індексують та показують у видачі лише сторінки з унікальним контентом.
  • Відсутність сертифіката SSL. Протокол https є важливою вимогою ефективного просування. Без цього елемента не вдасться зайняти перші позиції у видачі Google, а значить, значна частина потенційних клієнтів просто не потраплять на сайт.
  • Низька швидкість завантаження сайту. Швидкість завантаження є фактором ранжування. Крім того, користувач не затримуватиметься на повільному сайті та швидко покине його.
  • Сайт не оптимізований для мобільних пристроїв. Нині більшість користувачів використовують смартфони для відвідування сайтів, тому важливо адаптувати сайт для мобільних пристроїв, інакше можна втратити значну частину конверсій.
  • Погано продумана структура сайту. Структура сайту має бути інтуїтивно зрозумілою — користувач має  швидко знайти потрібну інформацію, інакше він перейде на інший вебресурс. Крім того, нелогічна структура заважає ефективному просуванню та може спричинити проблеми з індексацією контенту.
  • Біті посилання. Біті посилання (4хх та 5хх) на сайті призводять до втрати довіри користувача до ресурсу. За наявності недоступних сторінок необхідно видалити посилання на них з HTML коду сайту або налаштувати 301 редирект на коректну URL-адресу.

Більшість технічних проблем виникають через особливості ніші. Проте помилки на сайті небезпечні втратою довіри клієнта. Якщо користувач мав негативний досвід взаємодії із сайтом, малоймовірно, що він відвідає його ще раз.

РЕКОМЕНДАЦІЇ З ПРОСУВАННЯ САЙТІВ АВТОДИЛЕРІВ

Найбільше трафіку на сайт залучають сторінки розділів та картки товарів, тому результат просування залежить від якості оформлення цих сторінок. Розберемо докладніше, які елементи потрібні впровадити на вебсайті автодилера.

Що має бути на сторінці розділу

На сторінці розділу на сайті автосалону має бути реалізований функціонал, який допоможе клієнту швидко вибрати авто відповідно до своїх потреб. Для цієї мети необхідний фільтр за основними характеристиками: об’ємом двигуна, типом палива, трансмісією, приводом і типом кузова. Також важливо реалізувати на сторінках розділів перелінкування за основними характеристиками моделей, наприклад, за типами кузова та палива.

На сторінках розділів необхідні кнопки основних послуг автосалону, які допомагають збільшити конверсії: записатися на тест-драйв, подивитися автомобілі в наявності, записатися на сервісне обслуговування, залишити заявку на trade-in.

Для акцентування уваги клієнта на особливостях конкретних моделей можна додати зображення в розділі лейбли з інформацією про авто. Наприклад “нова модель”, “в наявності” та інші.

Ще один корисний функціонал – можливість порівнювати моделі та комплектації. Цей елемент допоможе користувачу порівняти основні характеристики та переваги кожної моделі та прийняти остаточне рішення, яке повністю задовольняє його потреби.

Зверніть увагу, що кожна сторінка категорії або фільтра, яка має потенціал органічного трафіку, повинна мати власну URL-адресу. Інакше всі сторінки будуть розміщені на одному загальному URL, а перехід між ними буде реалізований заміною контенту за допомогою скриптів – Google не буде нормально ранжувати такий контент.

Як оформити картку товару

Ключова для покупця інформація про автомобіль знаходиться в картці товару, тому важливо приділити особливу увагу оформленню. Ідеально заповнена картка товару має містити такі елементи:

  1. Загальна інформація. У цьому блоці мають бути вказані загальні характеристики та переваги моделі, опис та посилання на інші вкладки. Врахуйте, що текст має бути експертним та мати унікальність не нижче 90%.
  2. Технічні характеристики. Вказати докладні технічні характеристики автомобіля та всю інформацію, яка цікавить потенційного покупця, у тому числі розгін, витрати палива, оцінку безпеки, технічне оснащення салону тощо.
  3. Комплектації та ціни. Вказати всю інформацію про можливі комплектації конкретного автомобіля з цінами. Додати посилання на сторінку конкретної комплектації з більш детальним описом та переліком додаткових опцій.
  4. Фото. Картка авто має містити якісні фотографії автомобіля з усіх ракурсів, включаючи салон та багажник.
  5. Відеоогляди. Відео тест-драйву не лише надасть покупцю більше інформації про автомобіль, але також допоможе покращити фактори поведінки на сайті.
  6. OnPage оптимізація. Для кожної картки авто потрібно прописати мета-теги Title і Description, також заголовки Н1-H2.
  7. Наявність авто. Картка авто також має містити інформацію про наявність автомобіля або про можливість замовити його за термінами постачання.

Окрім детальної інформації про авто, покупець також орієнтується на репутацію дилера та попередній досвід інших клієнтів. Важливо забезпечити гідний рівень обслуговування в салоні, щоб клієнти віддавали перевагу вашому сайту конкурентам. Розглянемо, на що варто звернути увагу та як покращити репутацію.

Робота над брендом та репутацією

Враховуючи високий рівень конкуренції, просування в автомобільній тематиці передбачає постійну роботу над репутацією та покращенням якості послуг.

  1. Контролювати роботу клієнтського сервісу. Необхідно регулярно перевіряти та підвищувати рівень компетенції менеджерів салону та співробітників call-центру.
  2. Робота із відгуками. Перед придбанням автомобіля покупець захоче дізнатися відгуки про автосалон, і лише після цього ухвалить остаточне рішення. Щоб зібрати гідну базу відгуків, потрібно мотивувати клієнтів залишати їх на сайті або спеціальних ресурсах за допомогою бонусів, подарунків або знижок. Однак врахуйте, що жоден відгук не має залишитися без зворотного зв’язку від менеджера автосалону. Важливо коментувати навіть позитивні відгуки, не кажучи вже про негативні, коли необхідно оперативно вирішити конфліктну ситуацію.
  3. Розміщуватися на майданчиках у ТОПі видачі. Відгуки потрібно розміщувати не тільки в Google My Business та Facebook, але й на спеціальних ресурсах, які зазвичай займають перші позиції у видачі: агрегаторах, сайти-відгуки та сервісах пошукових систем.

Просування за посиланням

Приріст маси посилань показує авторитетність і популярність сайту, і тим самим позитивно впливає на його ранжування в пошукових системах. Тому важливо регулярно розміщувати посилання на якісних майданчиках із релевантною тематикою. При просуванні за посиланнями важливо дотримуватися динаміки приросту посилальної маси та дотримуватися оптимального балансу посилань – 20-30% анкорних і 70-80% безанкорних.

Декілька способів, як знайти сайт-донор для отримання посилання.

  • Розмістити посилання на свій ресурс на сайтах партнерів
  • Розміщуватися на сайтах-агрегаторах
  • Написати якісний контент та розмістити його на сайті з подібною тематикою
  • Розміщувати контент на авторитетних блогах
  • Розміщуватись у рекомендаційних сервісах або онлайн-каталогах

ВИСНОВКИ

Виділення ресурсів на наступні завдання допоможе вам значно покращити роботу каналу “Органіка” для залучення більшої кількості клієнті.

  1. Поліпшення технічного стану сайту для забезпечення кращого досвіду користувача
  2. Розширення семантики сайту у бік інформаційних та сервісних запитів аудиторії, щоб розміщувати на сайті корисний контент та залучати трафік
  3. Створювати посадкові сторінки під сезонні запити для розширення цільової аудиторії
  4. Додати якісний та інформативний опис до карток авто з фото та відео для підвищення показника конверсії цих сторінок
  5. Впровадити на сайт комерційні фактори ранжування, щоб максимально покращити його з точки зору зручності вибору, порівняння моделей, розуміння цін, кредитних програм та підвищення зручності проходження вирви з моменту “ресерчу” до “запису на тест драйв”
  6. Працювати над репутацією салону в інтернеті та рівнем клієнтського сервісу
  7. Налаштувати аналітику: підключити Google Search Console для моніторингу позицій за ключовими запитами та створити цілі у Google Analytics для відстеження шляху користувача на сайті
  8. Зайнятися посилальним просуванням
  9. Розміщуватися на сайтах-агрегаторах, які займають перші позиції в пошуку, це підвищує визнання бренду.

Автор: Анна Кулакова, Junior SEO Specialist iProspect

 

Рекомендовані статті