Читайте наші статті першими

Локальне SEO — це пошукова оптимізація вашого сайту і Google My Business кабінету, метою якої є просунути сторінки сайту в ТОП-1 у результатах пошукової видачі, в конкретному регіоні, місті, населеному пункті, районі або навіть вулиці. Унікальність такого просування в тому, що за рахунок правильної оптимізації, маленький проект з обмеженим бюджетом має всі шанси «на своїй території» потіснити великих гравців ринку і залучити клієнтів, які лояльніше ставляться до бізнесу по сусідству, ніж до великих корпорацій. За даними Google, за останні два роки пошуки «продається поруч зі мною» зросли на 250%, далі очікується тільки зростання. А чи варто вкладати в локальне SEO — вирішувати вам 😉

Кому потрібне локальне SEO?

Будь-якому проекту, у якого є прив’язка до конкретного регіону. Нехай це буде кафе на Хрещатику, кінотеатр у Житомирі або будь-який інший бізнес, де має значення відстань – у кожного з таких проектів є потреба отримувати клієнтів зі свого географічного регіону. Прикладів таких бізнесів сотні: аптеки, автомийки, автосервіси, магазини продуктів харчування і не тільки, кінотеатри, кафе і ресторани, салони краси, приватні клініки будь-яких напрямків, послуги сантехніків та електриків, ломбарди і багато інших.

Йдеться як про малий бізнес, так і про регіональні та національні мережі з точками продажу в декількох регіонах. Але потрібно враховувати, що якщо бізнес представлений у декількох регіонах, то для досягнення кращих результатів, оптимізація повинна бути проведена під кожен регіон.

Пошукові системи відмінно визначають розташування бізнесу, регіональних представництв тощо, і тільки правильна стратегія дозволить отримати більше трафіку на сайт у локальній видачі, більше лідів і більше продажів.

Must-have елементи, які поліпшать вашу присутність і видимість у локальній видачі пошукових систем

Заявите о себе в GMB

Заявіть про себе в Google My Business

 

 

 

Оптимізований Google My Business дозволить ранжуватися в Google-картах і збирати додатковий трафік. Реєстрація в Google My Business безкоштовна. А щоб підтвердити ваш бізнес, ви повинні ввести код підтвердження, який прийде на фізичну адресу вашого бізнесу у вигляді листа. Створити профіль на Google My Business ви можете за посиланням https://www.google.com/business/

данные в своем профиле Google My Business

Надайте точні дані у своєму профілі Google My Business

 

 

Докладні дані у GMB зможуть допомогти користувачам вибрати саме ваш бізнес серед конкурентів.

Обов’язково вкажіть максимально повну інформацію про вашу компанію: час роботи, адресу, фото зовні і всередині будівлі, телефон, основну сферу діяльності, найпопулярніші послуги і будь-яку іншу інформацію, яка вигідно виділяє вас на тлі конкурентів.

 

бизнес-категории

Ретельно обирайте бізнес-категорії

 

 

Максимально заповніть інформацію про основні та додаткові категорії вашого бізнесу, для відображення вашим потенційним клієнтам по більшій кількості цільових для вас запитів.

 

 

 

Повні дані про місцезнаходження

 

 

Ви повинні мати сторінку (або декілька) контактів, на якій буде повна інформація NAP — Name, Address, Phone (назва, адреса, номер телефону) для всіх ваших офісів.

Інформація має бути інтерактивною, щоб користувач міг зробити дзвінок з телефону або перейти за адресою у додаток карти просто після натискання.

Попрацюйте над продуктивністю ресурсу

 

 

Оптимізуйте швидкість завантаження сторінок. Це дозволить сайту зайняти кращі позиції у видачі пошукової системи і поліпшить досвід користувача від взаємодії з сайтом, що, в свою чергу, підвищить коефіцієнт конверсії на вашому сайті і приведе більше лідів і продажів.

Перевірити швидкість завантаження і отримати рекомендації ви можете тут:

https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/
https://gtmetrix.com/

Зробіть ваш дизайн зручним для користувача

 

 

Ваш сайт повинен бути максимально зручний і зрозумілий для користувача, всі елементи повинні бути розташовані в найбільш зручних місцях, форми повинні бути прості й інтуїтивно зрозумілі. Такі дії значно збільшують коефіцієнт конверсії та середній чек покупки.

 

 

Присутність у ТОП каталогах

prom

Заявіть про себе на Prom

 

 

Майданчик Prom.ua відвідують щомісяця мільйони потенційних клієнтів. Ви можете розмістити свою продукцію на сайті, а також швидко створити там свій майданчик без підключення розробників. У відвідувачів буде можливість перейти до вас на площадку, крім цього, товар буде видно на самому торговому майданчику.

 

Заявіть про себе на Bigl

 

 

Bigl.ua це дочірній проект Prom.ua та входить у частину сім’ї маркетплейсів EVO. Він менший за Prom за обсягом аудиторії, але продавці на цьому майданчику проходять більш ретельний відбір, тому аудиторія цього ресурсу більш лояльна.

Схема роботи аналогічна Prom — розміщуєте ваші продукти і отримуєте більше клієнтів.

Створюйте профілі в інших каталогах

 

 

Забезпечте присутність у всіх каталогах, дошках оголошень, маркетплейсах, прайс агрегаторах і довідниках типу yellow pages, щоб збільшити згадки вашого сайту в інтернеті і ваші шанси бути знайденим. Olx.ua, Rozetka.com.ua, Ria.com, top.bigmir.net і багато інших чекають на вас.

Перевірте особисті дані у використовуваних каталогах

 

 

Перевірте і усуньте невідповідності ваших даних у всіх каталогах, а зокрема зверніть увагу на контактну інформацію, щоб інформація про ваш сайт була правильною і однаковою в інтернеті.

 

Потрапте у список галузевих каталогів

 

 

Попадання в список галузевих каталогів дозволить вам залучити більше цільової аудиторії з вашої галузі/ніші.

 

 

Створіть профіль у соціальних мережах

 

 

Визначте соціальні платформи, де переважає ваша потенційна аудиторія, і зробіть ваш бізнес там більш видимим. Це приверне нову аудиторію, а велика кількість підписників підвищить вашу надійність в очах аудиторії і відвідувачі будуть більше довіряти вам і ставитися лояльніше.

Контент

Створіть корисний контент для користувача

 

 

Створіть свій унікальний, корисний і зручний для сприйняття контент для своєї цільової аудиторії. Проводьте періодичний аналіз конкурентів, використовуйте їх кращі «фішки» і ідеї, проводьте періодичні «брейнштормінги» для формування своїх ідей, опитуйте ваших клієнтів — яку ще інформацію вони хотіли б отримувати і, головне, робіть це постійно і систематично.

І не забувайте робити контент зручним для сприйняття — структуруйте, використовуйте списки, таблиці, зображення, відео, таблиці-порівняння, схеми, інфографіки, розбивайте тексти на абзаци, використовуйте заголовки. Додайте блоки «питання-відповідь», в яких будуть відповіді на популярні питання. Ваша сторінка повинна дати ВСІ відповіді на всі питання користувача, який прийшов до вас на сайт.

Позбавтеся неунікального контенту

 

 

Якщо ви «запозичили» контент з іншого сайту, Google з більшою ймовірністю не покаже сторінки вашого сайту з таким контентом у ТОП-10. Перепишіть контент, відштовхуючись від свого досвіду і бачення ситуації на ринку, або напишіть свій з нуля. І не забувайте вказувати джерело, якщо ви цитуєте інші web-ресурси на ваших сторінках. Перевірити текст на унікальність ви можете за посиланнями:

https://advego.com/antiplagiat/
https://text.ru/

 

 

 

Підготуйтеся до голосового пошуку

 

 

У міру того, як зростає кількість мобільних пристроїв і поліпшуються технології розпізнавання мови — зростає і кількість людей, які щось шукають зі своїх смартфонів і планшетів за допомогою голосових команд. Покращуйте ваш контент, використовуйте більше «розмовних» фраз, намагайтеся зробити його максимально природним, відходячи від жорстких маркетингових і продажних мовних зворотів, і ви будете частіше зустрічатися людям, які використовують голосовий пошук

Цитування/згадка вашого бізнесу в мережі

Отримайте згадку про ваш бізнес

 

 

 

Пошукові системи враховують кількість згадок вашого бренду і адреси сайту в мережі. Зробіть так, щоб ваш бренд і адреса більше згадувалися в інтернеті, навіть без посилання на ваш ресурс, і у вас буде перевага перед конкурентами

Знайдіть цитати конкурентів

 

 

 

Перевірте, де розміщуються ваші конкуренти, і використовуйте ці майданчики для розміщення інформації про свій бренд.

 

 

Відповідність даних NAP в інтернеті

 

 

Назва компанії, адреса та номер телефону повинні бути однаковими в Інтернеті. Наприклад, у вас змінилася адреса — на своєму сайті ви її змінили, а 100 інших каталогів, де є ваш бізнес, залишили стару адресу. Це і є невідповідність даних NAP (Name, Address, Phone), через що довіра пошукових систем до вашого сайту може знизитися.

Відстежувати згадку вашого бренду/компанії ви можете за посиланням https://www.google.com/alerts

Відгуки клієнтів

Регулярно відстежуйте та відповідайте на відгуки

 

 

Відповіді на відгуки можуть допомогти вам побудувати теплі відносини з вашими клієнтами.

Подумайте, як отримати більше відгуків

 

 

Отримання більш позитивних відгуків може поліпшити ваш загальний рейтинг на майданчиках-відгувиках і залучити більше клієнтів.

Додайте впізнавані відгуки

 

 

Покажіть відгуки від існуючих місцевих клієнтів, щоб посилити довіру до вашого бізнесу. Люди більше довіряють реальним особистостям, а не нікому не відомим нікам з глибин інтернету.

Видимість і зворотні посилання

Будьте помітними на кращих сайтах

 

 

Розміщуйте пости, статті та інші інформаційні матеріали з посиланнями на ваш сайт на інших популярних сайтах. Це збільшить вашу популярність, дозволить залучати аудиторію з цих постів на ваш сайт і підвищить довіру до вас з боку пошукових систем.

 

 

 

Перевірте, де розміщуються конкуренти

 

Подивіться, де розміщуються ваші конкуренти. Це безкоштовна база майданчиків, яку і ви можете використовувати. Дізнатися вхідні посилання сайту безкоштовно ви можете тут: https://ru.megaindex.com/backlinks

Платні інструменти для аналізу посилального профілю:
https://ahrefs.com/
https://serpstat.com/
https://ru.majestic.com/

Створюйте якісні зворотні посилання

 

Працюйте у напрямку отримання зворотних посилань на сайтах з високим авторитетом. Одне посилання з авторитетного джерела дасть більше ефекту, ніж 10 посилань на заспамлених і нікому невідомих майданчиках.

 

Отримуйте різноманітні зворотні посилання

 

Використовуйте максимально різні типи посилань: статейні, контекстні, crowd-згадки, зображення, посилання з Wikipedia, соц. мереж, youtube. Крім ваги з посилань, таке розмаїття зробить ваш контрольний профіль більш природним, і це убезпечить вас від попадання під санкції пошукових систем за накрутку.

Подбайте про посилальну динаміку

 

 

Крім якості посилань і різноманітності, не забувайте про те, що отримувати зворотні посилання необхідно регулярно, впродовж усього існування сайту, і чим більше — тим краще.

Пишіть докладніше про вашу діяльність

 

 

Описуйте якомога докладніше ваші послуги і їх переваги на сторонніх ресурсах. Є багато користувачів, які дізнаються інформацію про вас, не заходячи на ваш сайт. А потім зайдуть і за хвилину здійснять конверсійну дію.

Технічне SEO

Використовуйте розмітку структурованих даних

 

Додавання мікророзмітки schema на ваш сайт покращує розуміння пошуковою системою — що за контент знаходиться на вашому сайті.

Крім цього, це дозволить зробити «сніппети» вашого сайту більш привабливими у результатах пошукової видачі.

Корисні сервіси:
Інструмент перевірки мікророзмітки від Google
Принцип роботи структурованих даних
Види розширених результатів пошуку

Розробіть зручний для мобільних пристроїв веб-сайт

 

Алгоритм Google ранжує сайти, оптимізовані в першу чергу для мобільних пристроїв. Слідкуйте, щоб користувачеві не потрібно було робити горизонтальну прокрутку. Шрифт був не надто дрібним, і не надто великим. Не розміщуйте елементи навігації дуже близько один до одного, щоб користувач міг торкатися одних, не зачіпаючи інші.

Перевірити мобільну адаптацію сайту можна за посиланням
https://search.google.com/test/mobile-friendly?

 

Оптимізуйте навігаційне меню

 

Воно повинно бути простим і зрозумілим для користувача, а елементи в вашому меню навігації повинні бути індексованими, а не скриптовими.

 

 

Оптимізуйте свої зображення

 

 

Великі зображення значно уповільнюють швидкість завантаження вашого сайту. Їх слід стискати і переводити у сучасні формати. Оптимальний розмір зображення до 100 КБ.

Кілька сервісів для стиснення зображень онлайн:
https://shortpixel.com/
https://tinypng.com/

Оптимізуйте теги заголовків

 

 

Ваші теги заголовків (h1-h6) повинні бути зрозумілими, релевантними для сторінки і містити ключові слова, за якими ви хочете ранжуватися і залучати клієнтів. Це допоможе пошуковим системам краще розуміти вміст вашої сторінки.

 

Структуруйте свої URL

 

 

Зрозумілі і прості URL-адреси краще сприймаються пошуковими системами. Також користувачі з більшою ймовірністю відкриють зрозумілу URL адресу, ніж набір спецсимволів, букв і цифр.

Зрозумілий URL — example.com/tehnika/smartfony/lenovo Набір символів — example.com/?=id370054%a

 

Внутрішня перелінковка

 

 

Внутрішня перелінковка — це зв’язування сторінок сайту за допомогою посилання. Вона необхідна, щоб розподілити вагу сторінок усередині сайту, а також поліпшити навігацію.

Оптимально реалізувати так, щоб усі сторінки сайту отримували посилання від інших сторінок. А пріоритетні сторінки отримували ще більше посилань, щоб мати більшу вагу. Внутрішні посилання можуть бути як у навігаційному меню, так і в текстовому контенті.

За навігацією оптимально, щоб усі сторінки вашого сайту були доступні користувачеві не більше ніж у 3 кліки від головної сторінки. Для великих проектів з десятками або сотнями тисяч сторінок — і 4 кліки нормально. При цьому не забувайте про зручність користувача.

Зверніть увагу на XML Sitemap

 

XML-карта сайту — це файл у форматі XML, призначений для того, щоб показати Google усі пріоритетні сторінки вашого сайту, які потрібно показувати користувачам. Сервіси створення sitemap.xml:
https://www.mysitemapgenerator.com/
https://htmlweb.ru/service/

Але ми рекомендуємо налаштувати генерацію sitemap.xml всередині cms/фреймворку сайту, щоб вона оновлювалася автоматично і можна було вручну додавати/виключати сторінки.

 

 

 

Налаштуйте файл robots.txt

 

 

Файл robots.txt показує пошуковим роботам, які елементи сайту потрібно і не потрібно індексувати. Наприклад, ви можете заборонити доступ пошуковим роботам індексувати дубльований контент. Але часто буває, що пошуковим роботам заборонені до індексації важливі елементи сайту, такі як скрипти, стилі, зображення. Через це Google-Bot бачить ваш сайт по-іншому, і ви можете не отримати додатковий рейтинг.

Перевірити свій robots.txt, ви можете за допомогою інструменту Google https://www.google.com/webmasters/tools/robots-testing-tool?, за умови, що ваш сайт підключений до Google Search Console. 

Аналітика

Підключення Google Search Console

 

 

За допомогою Google Search Console власники сайтів можуть відслідковувати переходи на сайт, покази (попит на свої товари і послуги), CTR (співвідношення показів сайту в результатах пошукової видачі до кількості переходів на сайт), позиції сайту за цільовими пошуковими запитами аудиторії. А також отримувати дані про технічні помилки на сайті і рекомендації щодо його поліпшення, що дозволяє постійно покращувати ваш сайт і відповідний досвід користувачів, які з ним взаємодіють.

Якщо ви ще не підключили Google Search Console, ви можете зробити це за посиланням
https://search.google.com/search-console/welcome.

Підключення Google Analytics

 

 

Google Analytics допоможе краще аналізувати дані вашого сайту, ви зможете аналізувати дані користувачів за інтересами, демографією, пристроями, відстежувати кількість трафіку, середній час сеансу, показник відмов і багато іншого. Посилання на Google Analyticshttps://analytics.google.com/analytics/web/.

Як підтвердити свій сайт в Google Analytics https://support.google.com/analytics/answer/1008080?hl=ru

 

 

Налаштуйте цілі в Google Analytics

 

 

Налаштуйте цілі в Google Analytics, щоб відстежувати різні дії користувачів на вашому сайті, такі як: перехід до кошику, покупка товару, відправка форми зворотного зв’язку, замовлення послуги і т.д. Ці дані дозволять вам оцінити ефективність кожного з джерел трафіку на вашому сайті і поліпшити ваші Digital воронки продажів.

Як додати цілі на сайт: https://support.google.com/analytics/answer/1032415?

На закінчення скажу, що локальне SEO показує хороші результати як для великих проектів, які присутні в кожному місті, так і для маленького місцевого бізнесу. І часто користувачі, які прийшли з локальної видачі, мають більший коефіцієнт онлайн/офлайн конверсії. Тому, в наших реаліях, ігнорувати локальне SEO не радимо

 

Рекомендовані статті