Читайте наші статті першими

Багато власників бізнесів, інтернет маркетологів та інших фахівців у сфері Digital маркетингу задаються одним і тим запитанням – які інструменти краще використати для більш ефективного просування бізнесу в мережі Інтернет. Зокрема, PPC-спеціалісти часто послуговуються суто фаховими сервісами і програмами. В більшості випадків цього цілком достатньо, проте для вирішення окремих задач інколи корисно звернутися до інструментів з інших сфер маркетингу, зокрема, до SEO.

У даній статті ми дізнаємось, як за допомогою деяких SEO-інструментів вагомо спростити життя PPC-спеціалісту. Що ж, поїхали…

SEO Meta 1 Click

Хочете збільшити об’єм трафіку для пошукових кампаній та при цьому часу для розширення СЯ (семантичного ядра) немає – DSA-оголошення ідеальне рішення. Але не поспішайте кричати у рупори та пропонувати його всім своїм клієнтам, спершу потрібно перевірити чи готовий сайт до запуску даного інструменту.

Перше, на що потрібно звернути увагу – структура сайту. Якщо її не буде (або вона погано пропрацьована) – ефективність рекламної кампанії буде низькою, адже, якщо Ви перейшли по запиту «купити фен» і потрапили на загальну категорію техніки, а не на фільтр «Фени», бажання самостійно здійснювати пошук потрібної Вам категорії швидко мінімізується, правда ж? Особливо, якщо це великий е-commerce проєкт з широким асортиментом.

Друге – наявність обов’язкових мета-тегів – title та description, адже заголовок у DSA-кампанії формується саме з них. Відповідно, якщо вони відсутні – системі Google Ads буде важко знайти максимально релевантну посадкову сторінку на сайті з відповідним контентом. Швидко перевірити наявність мета-тегів на сторінках сайту, можна за допомогою розширення Google – SEO Meta 1 Click:

Також важливо, щоб сайт був відкритий для індексації. Перевірити це можна за допомогою розширення Detailed SEO Extension. Це розширення надасть багато важливої інформації про сторінки сайту, у тому числі й данні про відсутність тегу Robots з атрибутом «no index». Якщо сайт буде закритий для індексації, то Ви побачите відповідне повідомлення:

Ще одним важливим пунктом є те, щоб сайт був відкритий для сканування ботами, адже якщо робот не зможе просканувати сайт, ефективність DSA-кампанії буде мізерною. Перевірити це можна у файлі robots.txt. Якщо сайт відкритий для індексації – у ньому відсутня директива «Disallow: /». В іншому випадку Ви побачите таку картину:

Також перевірити чи сайт відкритий для індексації можна в панелі веб-майстрів Google Search Console:

Якщо рекламну кампанію запускаємо не лише на декстопі, а й на мобайл – потрібно в обов’язковому порядку перевірити, як сайт виглядає на мобільному. Це можна зробити двома способами:

  1. На мобільному пристрої, просто ввівши адресу сайту у стрічку пошуку Google.
  2. Через панель розробника на комп’ютері/ноутбуці.

Якщо з першим методом усе зрозуміло, то для другого потрібно зайти на сторінку, що нас цікавить, натиснути праву кнопку миші, обрати пункт «Переглянути код», натиснути вверху сторінки на зображення телефону, обрати необхідну модель телефону та масштаб сторінки (при необхідності) та перезавантажити сторінку:

Як висновок, DSA-оголошення – чудовий спосіб значно зекономити час ррс-спеціаліста, але при цьому значно розширити цільову аудиторію та охопити низькочастотні запити.

WEB-archive

Якщо відбувся редизайн сайту, який призвів до зменшення коефіцієнту конверсій (CR) у рекламних кампаніях, то встановити характер змін, які відбулися на сайті, можна за допомогою онлайн сервісу WEB-archive. Даний інструмент зберігає локальні копії сторінок сайту та відтворює їх у своєму інтерфейсі, відповідно до хронології, вибраної користувачем сервісу.

Примітка: сервіс зберігає лише ті елементи сайту, які відкриті для сканування пошуковими роботами.

На скріншоті нижче видно, як виглядала головна сторінка української Вікіпедії 31 липня 2018 року:

Microsoft Clarity

Запустили рекламну кампанію, але СR далекий від планового і при цьому ніяк не вдається знайти причину низької конверсійності оголошень? У такому випадку, корисно буде поспостерігати за поведінкою користувачів на сайті. У цьому нам допоможе сервіс Microsoft Clarity, який допомагає відстежувати карту кліків на сайті, показує з якими елементами сайту та як часто взаємодіють користувачі. Також Clarity записує відео-ролики з поведінкою конкретного користувача на сайті. Даний інструмент є безкоштовним. Як альтернативний варіант, можна розглянути сервіси Plerdy та Hotjar, які мають схожий функціонал.

Відповідь сервера, на якому розташований сайт

Ефективність РК залежить не лише від вдало сформованих оголошень, а й від якості посадкових сторінок, на які ці оголошення ведуть. Одним із підводних каменів у цьому напрямку може стати відповідь сервера. Під час аналізу посадкових сторінок робот Google Ads адекватно відреагує лише на сторінки, що віддаватимуть 200-у відповідь сервера. Якщо ж відповідь сервера буде іншою (404 або 500, наприклад), то робот вважатиме таку сторінку недоступною, а якість посадкової визначить як низьку.

У більшості випадків при подібній відповіді сервера сторінки й справді недоступні, а контент не відображається. Проте інколи трапляються ситуації, коли контент завантажується, а сторінка візуально доступна, не дивлячись на специфічну відповідь сервера. В такому разі перевірити відповідь сервера можна завдяки консолі розробника в браузері:

Також перевірити відповідь сервера можна за допомогою спеціальних розширеннь браузера. Одним із таких розширень, до прикладу, є плагін «HTTP Headers».

XML карти сайту (Sitemap)

Ще одним інструментом SEO, який можна застосувати в PPC є XML карти сайту. Як правило файли XML карт складаються з URL актуальних посадкових сторінок – категорії, підкатегорії, сторінки фільтрів товарів тощо. Якщо потрібно підібрати посадкові сторінки для РК, а в інтерфейсі сайту важко щось відшукати, то їх (сторінки) можна вибрати із тих, що знаходяться в Sitemap. Для більшої зручності пошуку можна використовувати пошук по сторінці браузера (сполучення клавіш Cmd+F в MacOS або ж Ctr+F в Windows). Приклад XML карти сайту на скріншоті нижче:

Адаптованість сайту під мобільні пристрої

Якщо більшість аудиторії, яка переходить по оголошеннях РК, користується мобільними пристроями, то важливо, щоб посадкові сторінки (та й сайт загалом) були повністю адаптовані під зручний перегляд з мобільних девайсів. В іншому випадку CR буде надзвичайно низький, а РК вкрай неефективною. Визначити зручність сайту для перегляду з мобільних пристроїв допоможе сервіс від Google – https://search.google.com/test/mobile-friendly:

Також інформацію про адаптованість сайту під мобільні пристрої можна знайти у спеціальному звіті Google Search Console:

Висновки

Для досягнення високих результатів рекламних кампаній не завжди достатньо використовувати звичні профільні інструменти. Інколи PPC-спеціалістам стають у нагоді інструменти інших галузей, зокрема, тих, що стосуються сфери SEO:

  1. За допомогою WEB-archive можна відтворити історичні данні стосовно вигляду і наповнення сайту.
  2. Безкоштовний сервіс Microsoft Clarity дозволить відстежити поведінку на сайті тих користувачів, які перейшли з рекламних каналів.
  3. Браузерне розширення «HTTP Headers» покаже відповідь сервера, що напряму впливає на якість рекламованого сайту.
  4. За допомогою XML карт сайту можна швидко знайти потрібну посадкову сторінку під окремі рекламні кампанії чи оголошення.
  5. Сервіс Mobile Friendly від Google покаже чи адаптований сайт під мобільні пристрої, що напряму впливає на якість сайту і на поведінку користувачів з мобільних девайсів.
  6. Google Search Console покаже якість сайту та допоможе перевірити доступність посадкових сторінок для роботів Google Ads.

Автор – Таня Іванчик, PPC спеціаліст

Рекомендовані статті