Читайте наші статті першими

Що таке виділений опис і як він формується

Виділений опис (Featured Snippet) — це блок зі швидкою відповіддю, що розташований на нульовій позиції між рекламою та органічною видачею.

выделенные сниппеты

Виділені описи містять швидку відповідь на запит користувача. ПС генерують їх для того, щоб дати користувачу релевантну та повну відповідь одразу на сторінці видачі. Швидка відповідь генерується за інформаційними запитами, за якими зручніше отримати відповідь у SERP, а не переходити на сайти.

Щоб отримати нульову позицію, сайт уже має бути в ТОП 10.

Різниця між виділеним описом та розширеним сніпетом

Розширений сніпет — це сніпет, який отримує додаткові елементи шляхом мікророзмітки schema.org. Розширений сніпет не змінює позицію у видачі, але внаслідок зовнішньої привабливості отримує більший CTR.

Приклади розширених сніпетів:

расширенные сниппеты

Швидкі відповіді генеруються без мікророзмітки та завжди показуються між рекламою та першою позицією. Синоніми швидких відповідей — виділені описи, нульова позиція, featured snippets.

Featured Snippet плутають із розширеними результатами пошуку — рецептами, вакансіями, local pack, графом знань тощо. Ці результати є окремою групою елементів видачі.

Види результатів видачі:

Вид результатуЩо цеЯк отримати
Виділений описСніпет на нульовій позиції між рекламою та органічною видачоюАдаптувати контент, щоби дати релевантну, точну та лаконічну відповідь у коректній формі подачі
Розширений сніпетСніпет, збільшений внаслідок додаткових елементівВикористовувати мікророзмітку типів FAQ, товарів, відгуків, рейтингу, How-To, хлібні крихти та ін.
Розширені результати видачіДодаткові елементи видачі, які мають покращити користувальницький досвідВикористовувати розмітку для спеціальних типів контенту — рецептів, вакансій, персон, подій, книг, логотипів, відео тощо.

Види описів

Розрізняють такі види швидких відповідей

  • Параграф або визначення
    быстрый ответ - параграф
  • Таблиця
    выделенные описания - таблица
  • Список або чек-лист
    Выделенные описания - список и чек-лист

Навіщо потрібні Featured Snippets

Цінність нульової позиції в перетягуванні він частини кліків з органіки. Згідно з дослідженням Ahrefs, нульова позиція відбирає третину кліків у першій позиції. Потрапити у швидкі відповіді варто в тому випадку, якщо ви не можете пробитися в ТОП 1–3. Тоді, ви збільшите CTR і трафік внаслідок сніпету на нульовій позиції.

Але швидка відповідь може призвести до падіння трафіку. У випадку, якщо ви вже в ТОП, то CTR виділеного опису може бути нижчим ніж у звичайного сніпета на 1–3 позиції. Дослідження SeoQuick показує, що CTR і трафік Features Snippet нижче, ніж у звичайних сніпетів у ТОП 1–3. При цьому сайт показується частіше. Крім того, загальна кількість кліків з органіки знижується, оскільки в частині запитів користувач отримує відповідь без переходу на сайт.

Отже, виділений опис призводять і до збільшення трафіку, і до просідання трафіку. Насамперед, швидкі відповіді будуть корисні сайтам, які не дотягують до ТОП 1–3, щоб різко збільшити кількість кліків. Сайтам, які вже в ТОП 1–3 необхідно адаптувати контент поступово, заміряти рівень показів, кліків та СTR до та після попадання до блоку швидких відповідей, та забороняти показ свого сайту на нульовій позиції, якщо кліків стане менше.

Отримуємо виділений опис

Параграф або визначення — необхідно дати точну, містку та лаконічну відповідь на запит користувача. Рекомендуємо у відповіді писати 45–50 слів або 290–320 символів. Максимум — 90 символів або 750 слів. Текст відповіді має бути обернутий у html тег <p>.
Параграф текста для выделенного описания

Таблиця — створіть таблицю на 4–8 рядків та 2–3 колонки. Для верстання таблиці використовуйте HTML тег <table>. У першому рядку таблиці використовуйте коректні назви колонок без ключових слів.
Выделенные описания - таблица как получить

Список — створіть список на 6–10 пунктів. У кожному пункті дайте точне та лаконічне формулювання. Використовуйте 1–2 слова в пункті, щоб зробити список-перелік та 8–10 слів у пункті, щоб зробити список-інструкцію (чек-лист). Намагайтеся зробити список на 30–40 слів і максимум використовуйте 80 слів.
Список для выделенного описания

Іноді список формується на основі заголовків або зв’язування якірного меню та заголовка. Приклади:
Выдача с выделенным описанием списком

Рекомендації ґрунтуються на дослідженні Semrush.

Щоб контролювати, за якими запитами з’являється швидка відповідь — використовуйте адаптований контент одразу під заголовком із ключовим словом або всередині тематичного абзацу, у якому використовуються цільові ключі.

Підбираємо запити, за якими варто отримати виділений опис

Як було зазначено, не за всіма запитами варто отримувати виділений опис. Перед адаптацією контенту необхідно проаналізувати семантику та вибрати запити, за якими має сенс потрапити на нульову позицію.

Спосіб 1

Підбираємо слова, за якими вже є виділені описи, але клікабельність видачі не просідає. По цим запитам користувач все рівно переходить на сайт, а не залишає видачу отримавши відповідь.

Для цього підбираємо запити через фільтр серпстату чи основі звітів інших систем моніторига SERP.

Вибираємо в серпстаті запити, які містять бажаний вид сніпету, наприклад обраний сніпет.
Как искать ключи под выделенные описания

Перевіряємо клікабельність через Ahrefs.
Как искать ключи для выделенных описаний через ахрефс

Як бачимо, кліків в органіці більше, ніж пошуків за місяць у середньому. Це говорить, що попри наявність виділеного опису у видачі, користувачі все одно натискають на результати видачі.

Такий запит є цікавим, щоб потрапити у швидкі відповіді та отримати частку органічного трафіку

Спосіб 2

Якщо немає виділеного опису — генеруємо семантику під швидку відповідь, використовуючи маркерні слова.

Використовуйте наступні маркерні слова в запитах: як, які, що, це, скільки, принцип, види, (із) чого, потрібно (чи), ціна, список, чек-лист, рецепт, склад, характеристики, хто, навіщо, топ, кращі, гірші, порівняти тощо.

Щоб визначити відповідний вид сніпета, підберіть кілька схожих по конструкції запитів із виділеними описами та подивіться, який вид опису найчастіше зустрічається.

У разі вибору запитів необхідно заміряти рівень трафіку, показів і CTR за запитами до й після отримання виділеного опису. При зниженні кліків необхідно відключити генерацію швидкої відповіді за допомогою вашого контенту.

Як вимкнути показ свого контенту з Featured Snippets

Якщо ви потрапили на нульову позицію та ваші показники впали, необхідно відключити показ виділених описів. Це можна зробити такими способами.

Мета-тег max-snippet

Всередині тега пропишіть довжину тексту менше, ніж у швидкій відповіді. У такому випадку ПС вважає, що контенту для швидкої відповіді недостатньо й перестане показувати сайт на нульовій позиції.

У випадку, якщо виділений опис продовжує показуватися, зменшуйте довжину вмісту в тезі max-snippet. Синтаксис тега наступний.

<meta name=«robots» content=«max-snippet:0»> — забороняє показ контенту у виділеному описі.

<meta name=«robots» — дає змогу показати до 20 символів у виділеному описі.

Слідкуйте, як спрацьовує тег. Навіть мінімальне значення не гарантує, що контент не буде відображатися у швидкій відповіді.

Атрибут data-nosnippet

Ви можете додати атрибут data-nosnippet до тега, який оберне контент із виділеного опису. ПС не буде показувати контент усередині тега з атрибутом data-nosnippet у виділеному описі та у звичайному сніппеті.

Атрибут використовується в тегах span, div, section. Використовуйте так.

<div data-nosnippet>текст або фрагмент, який н має потрапити до виділеного опису</div>.

Мета-тег nosnippet

Мета-тег nosnippet забороняє використання контенту сторінки для формування будь-якого опису на сторінці видачі. Тегу nosnippet надається пріоритетом при обробці всіх перелічених тегів. Тег приписується наступним чином.

<meta name=«robots» content=«nosnippet» />

Мета-тег nosnippet — це надійний варіант, який, напевно, заборонить показ вашого контенту на нульовій позиції.

Деоптимізація контенту

Виділені описи не беруть участь у ранжируванні, вони з’являються, якщо контент сторінки максимально точно й лаконічно дає відповідь на запит користувача. Якщо ви не хочете, щоб ваш контент показувався у швидкій відповіді, деоптимизуйте його.

— Заберіть маркерні слова із вмісту та заголовка параграфа, всередині якого знаходиться швидка відповідь;

— Переформатуйте контент так, щоби він не підходив за швидкою відповіддю. Зробіть таблицю місце списку або розбавте визначення.

Висновки

  1. Featured Snippets можуть збільшити CTR та трафік, а можуть і зменшити;
  2. Потрібно ретельно підбирати запити;
  3. Потрібно запроваджувати адаптований контент поступово, відстежуючи результати.

 

Рекомендовані статті