Google апдейт: Що змінилося для сайтів YMYL
У червні-липні чергові оновлення обрушуються на компанії, які конкурують за місце в ТОПі видачі. На конференції 8P Head of SEO в iProspect Ukraine Дмитро Клюшник розповів як грудневий Google Core Update вплинув на сайти sensitive тематики. Про те, що сталося, і які є цікаві кейси - читайте далі.
Які сайти в темі sensitive або ж YMYL
Сайти YMYL (Your Money or Your Life) - це ті, які впливають на життя і здоров'я користувачів. До них висувають особливі вимоги. Найбільш жорсткому контролю піддаються медична та дитяча тематики. Так само і з впливом апдейтів. Далі йдуть фінанси, банки і МФО, e-commerce і онлайн-сервіси.
Що змінилося з грудневим апдейтом Google
Сайти, з якими працювали в iProspect, розділили на 3 групи:
- червоні - різкий спад трафіку;
- жовті - трафік регресував як до, так і після апдейта;
- зелені - трафік ріс і до, і після апдейта.
Щоб знайти причину спаду в першій групі спершу запропонували вивчити сайти з ТОПу. Але інформації не вистачало. З цього вирішили аналізувати власну базу сайтом, де де знали не тільки результат оновлення, але і дані по всіх роботах на ресурсі за останні 1,5 року.
Щоб виключити погрішність, не враховували:
- сайти з різким зростанням після апдейта, а потім таким же різким відкотом назад. Це трапляється після оновлень;
- сайти, за якими роботи почалися безпосередньо перед апдейтом;
- сайти з нестабільною динамікою, зростання і падіння яких зазвичай пов'язані з внутрішньою кухнею, сезонністю і іншими факторами.
Результат - 4 червоних, 6 жовтих і 4 зелених сайти sensitive тематики для аналізу. Трафік кожного не менше 50 тисяч органічного пошуку і у кожного є доступ до Google Search Console, щоб відстежити всі дані.
Виявлені закономірності
Червоні сайти:
- сторінки, що генерують трафік, оновлювалися / додавалися / створювалися в лютому 2019 - березні 2020. Роботи зупинилися з початком пандемії COVID-19;
- чи не проставляли зовнішні посилання на ці сторінки. Хоча на домені в цілому з'являлися нові посилання;
- чи не оновлювали контент, який вже був на сайті. Чи не робили рерайт, не змінювали метадані, заголовків, не було можливості коментувати матеріали;
- мало нового контенту з'являлося. Близько 30 матеріалів за рік, а це менше 1% від индексируемого розміру сайтів.
Жовті сторінки
- чи не оновлювали старі матеріали, проте нові публікували в великих обсягах. Від 150 до 230 протягом року - 4-10% від индексируемого розміру сайтів;
- на все нові матеріали проставляли не менше трьох посилань;
- з усіх нових матеріалів перелинковка вела на старі;
- проте, сторінки зі старим контентом все одно просідали після апдейта, але це не так було відчутно за рахунок зростання нових.
Зелені сайти:
- багато сторінок, які отримали найбільше зростання, виявилися старими, проте 70% їх контенту оновлювали в 2020 році;
- всі вони отримували не менше 5 посилань за 2020 рік;
- нового контенту було стільки ж, скільки і у червоних сайтів - 2-3 на місяць;
- перелінковка з нових матеріалів на старі.
Висновок: найбільше трафіку втратили сайти без оновлень і актуалізації контенту. Це підтвердили кейси з e-commerce.
Як апдейт вплинув на e-commerce
Кейс №1 Мультибрендовий online-магазин, який продає техніку.
У лютому 2021 року знизилися показники в категорії «мультиварка». Через місяць сайт повернувся на попередні позиції, але 21 березня все повторилося.
Причиною виявився маркетинг-інструмент, який застосовували три роки. Але вплинув на видачу він тільки після грудневого апдейта.
Запустили розпродаж продуктів одного великого бренду. Всі товари цього бренду зафіксували на сторінках категорій. І на час розпродажу, 2 - 4 тижні, сторінки категорій виглядали статично: нові товари не додавалися, старі не зникали, товари одного бренду зафіксували.
Що сталося? Відсутність змін призвела до втрати позицій.
Перевірили це на прикладі іншого online-магазину - теж продаж техніки, тільки поменше. Один бренд, в асортименті трохи більше 10 продуктів, і рідко щось змінюється на сайті.
Що буде, якщо додати нового контенту?
"Освіжили" сторінку блендерів:
- на міні-картках товарів додали одну з трьох характеристик (тип, потужність, обсяг) і міняли їх раз на три дні;
- постійно оновлювали сторінку товарів, аж до зміни їх загального числа на сторінці;
- один раз переписали текст на сторінці категорій, щоб перевірити, як вплине оновлення контенту.
Результат - на початку травня сайт просунувся вперед.
Кейс №2 Сайт з Великобританії в ніші гейдейтінга
Був в топ-4 за запитами з рейтингом домену, який поступається конкурентам.
Спершу ми довели сайт до топ-20, застосовуючи стандартні практики. Написали 25 рев'ю на 25 гейдейтінг-сайтів на окремих сторінках і створили сторінку автора, експерта по темі. А ось щоб піднятися вище, вирішили спробувати рандомайз і «свіжість».
На головній були топ-5 ресурсів гейдейтінга. Ми додали шостий - взяли сім подібних ресурсів, з якими раніше не працювали, і включили їх в цю шосту позицію. Щодня в ній рандомно виводився новий сайт.
У коротких рев'ю при кожному виведенні трохи змінювався текст за рахунок синонімайзера. Крім того, раз на два місяці робили вцілому рерайт опису.
Все це призвело до топ-4 за запитами best dating sites і до першої позиції за запитами gay dating site uk.
Апдейт грудня 2020. Що потрібно робити?
- Вивантажити з Google Search Console всі сторінки, які приносили трафік за останні 17 місяців.
- Вивантажити з Ahrefs і Serpstat зовнішні посилання на ці сторінки.
- Зібрати дані в загальну таблицю з датою оновлення контенту, датою, коли остання посилання потрапляла на сторінку, результатами до і після апдейта.
Далі ділимо тематичні та довідкові ресурси за двома напрямками. Перше - на створення нових матеріалів, просування нових продуктів і послуг. Друге - на постійну актуалізацію вже існуючого контенту, додавання туди нових посилань, щоб уникнути відкату старих матеріалів. Співвідношення буде залежати від вашого бізнесу.
Для другої мети - актуалізації старого контенту - можна використовувати:
- синонімайзери;
- «Чаклунчики» - скрипти, автоматично переміщують контент місцями. Наприклад, заміна одного слова в тайтли або головного зображення товару;
- публікація продуктів до появи на сайті - з позначкою «очікується»;
І важливо пам'ятати, що акції активності не повинні проходити тільки в рамках однієї сторінки. Інформацію про розпродажі, знижки краще розміщувати на сторінках категорій. Наприклад, у вигляді банерів.
Однак такі мікрообновленія дають ефект місяць-півтора. Сайт знову втратить 1-2 позиції через два місяці, якщо конкуренти додадуть у себе більш свіжі матеріали. З огляду скільки гравців на ринку і що кожен з них робить по 5-6 оновлень, в iProspect визначили таймлайн - не менше 30% нового контенту повинно з'являтися раз в три місяці на сторінках, які генерують найбільше трафіку.
Ми розуміємо, що це лише наш досвід. І кореляція - небезпечна штука. Хоча ми зв'язалися із зарубіжними колегами. Два офісу - з Варшави і Лондона - підтвердили, що у них є дуже схожі результати по сайтам sensitive тематики.
Дмитро Клюшник, Head of SEO в iProspect Ukraine
Висновки
- Грудневий апдейт від Google суттєво вплинув на sensitive сайти. В першу чергу на ресурси в сфері медицини і на ті, що відносяться до дитячої тематики.
- Увага на свіжість і актуальність матеріалів. Тобто найбільше від змін постраждали ті, хто мало оновлював інформацію на сторінках.
- Щоб підняти свої позиції в ранжируванні, з урахуванням апдейта, потрібно актуалізувати старі сторінки і приділяти увагу появі нових.