YouTube для брендів: особливості, переваги і фішки
На карантині багато компаній усвідомили важливість і внесок такого каналу комунікації з аудиторією, як YouTube. Більшість антикризових вебінарів, онлайн-трансляцій, влогыв і звернень керівників відбулися на цій платформі. Про що ми сьогодні поговоримо:
- Переваги платформи для рекламодавців
- Особливості користувацької поведінки
- Який відеоконтент знімати брендам?
Переваги платформи для рекламодавців
За даними SocialMediaToday YouTube – це другий за відвідуваністю сайт у світі і кожен візит включає в середньому 6.5 переглянутих сторінок.
На платформі зареєстровано понад 2 мільярди користувачів, що складає третину всіх користувачів інтернету.
Для порівняння платформою Facebook користується 69% населення США, а YouTube - 73%.
Якщо говорити про переваги платформи перед телебаченням – то це, однозначно, персоналізація контенту і персоналізація реклами. Хто з нас не ловив себе через кілька годин за переглядом лайфхаків, хоча спочатку в планах був тільки швидкий рецепт ? І можна скільки завгодно не любити рекламу, але все ж таки краще, коли вона хоча б відповідає вашим інтересам.
Крім цього цілий рекламний блок на телебаченні може займати до 20 хвилин, і ваша реклама буде показуватися всього 15-30 секунд в цьому проміжку – є висока ймовірність загубитися в інформаційному шумі. Реклама в YouTube має різні формати за часом від 6-секундних роликів до 2 годинних інтерв'ю, але вона ніколи не загубиться серед інших, адже в рекламному блоці може бути всього 2 ролика. Принаймні, поки :)
До речі, за даними Google і IAB формат 6-секундних роликів став найпопулярнішим серед рекламодавців в Україні в квітні.
Ще серед переваг, однозначно, підтримка рекламодавців. Так, під час карантину YouTube запустив безкоштовний інструмент Video Builder для створення відеоколажів. У системі є кілька готових шаблонів. Ви обираєте найбільш відповідний для вашого бренду, завантажуєте свій логотип, фотографії товарів, прописуєте текст, вибираєте шрифт і CTA.
Video Builder знадобиться компаніям, у яких недостатньо бюджету для повноцінного відеопродакшену.
Особливості користувацької поведінки
Розгляньмо, як поводиться аудиторія в YouTube. Щодня користувачі в середньому витрачають на платформі понад 12 хвилин.
Звичайно, карантин вніс певні зміни у кількість часу витраченого на платформі. За даними Google і IAB, починаючи з 10 березня, час перегляду подвоївся у порівнянні з 2019 роком.
70% всього часу, проведеного на платформі, доводиться на мобільні пристрої. А 37% мобільного інтернет-трафіку приходить з YouTube. Це означає, що третина мобільних користувачів довіряють тому, що вони бачать на платформі і у них з'являється інтерес до новини, продукту або послуги, які рекламуються або про які йде мова в роликах.
90% людей дізнаються про новий бренд або продукт через YouTube. А значить це відмінний інструмент для побудови знання про свою компанію і просування своїх товарів.
Найдинамічніший ринок для YouTube – це телевізори. У минулому році зростання склало 70% до 2018.
І, звичайно, заклик #StayAtHome збільшив перегляд YouTube з дому через екрани телевізорів. За даними YouTube, в березні 2020 загальний час перегляду збільшилася на 80% в порівнянні з березнем 2019 року. Побачивши таке зростання, YouTube анонсував запуск Brand Lift на ТБ.
Brand Lift – це інструмент для автоматичного вимірювання росту впізнаваності бренду. По суті, це соцопитування в відеоплеєрі з метою дізнатися, яку рекламу ви запам'ятали або продукцію якого бренду виберете. Детальніше про те, як він працює Brand Lift на ТБ можна почитати тут.
Тепер це опитування буде оптимізоване для великого екрана і відповідати на запитання глядачі зможуть за допомогою пульта від телевізора. Розширений аналіз дозволить маркетологам приймати більш зважені рішення про ефективність реклами і оперативно оптимізувати кампанії.
Який відеоконтент знімати брендам?
Контент можна розміщувати на своєму каналі і на каналах інших блогерів.
Блогери охоче знімають огляди-порівняння товарів в одній категорії. Ви відправляєте блогеру свої товари і новинки на огляд, де будуть і товари конкурентів. Стратегія може бути у виділенні переваг бренду як у своїй ціновій категорії, так і у порівнянні з дорожчим брендом.
На своєму каналі ми рекомендуємо знімати:
- Огляди на продукти
У таких відео ви можете зробити розпакування товару і детально розповісти про нього: показати переваги, головні відмінності, як використовувати і який буде фінальний результат. Такий формат підходить для онлайн продавців,
наприклад, косметики, дитячий іграшок, побутової техніки, смартфонів і т.д. - Інтерв'ю з експертами в ніші
Аналогічний формат, тільки для ринку послуг. Діліться своїми знаннями на YouTube і підвищуйте свою експертність, допомагаючи іншим. Наприклад, ми на нашому YT каналі робимо розгорнуті інтерв'ю з експертами на різні теми діджитал-маркетингу. - Новинний формат
Розповідайте новини вашої ніші, давайте коментар у відповідь на державні регуляції, пояснюйте як діяти в умовах змін на ринку. В майбутньому аудиторія буде чекати від вас коментарі по важливій темі.
- Влоги про внутрішню кухню
За даними Google, цей формат став дуже популярним під час карантину: блогери та звичайні користувачі просто показують один одному свою щоденну рутину. Так, формат відеощоденника більше популярний серед топових блогерів для ведення особистого влога, але його цілком можна адаптувати під розповідь про життя вашої компанії.
А якщо в цьому списку немає нічого для вас – ви завжди можете створити свій унікальний формат. Наприклад, на платформі дуже хороший функціонал для онлайн-трансляцій, а значить ви зможете запланувати та транслювати свій вебінар. YouTube – це платформа для творчості та нестандартні формати там заходять завжди на ура.