Партизанський маркетинг в digital стратегії сайту
У класичному розумінні партизанський маркетинг — це комплекс креативних дій у рамках малого бюджету і з високим коефіцієнтом користі. Дуже детально про це поняття було написано в книзі Джея Конрада Левінсона — Партизанський маркетинг. Як корабель назвеш, так на ньому і напиши :)
Відмінний приклад партизанського маркетингу — газета з рекламою серіалу «Гра престолів».
Чому сайту потрібен партизанський маркетинг
- Швидке зростання продажів, якщо ви щось продаєте. Досягається шляхом нативної реклами продукту
- Значне поліпшення іміджу та підвищення впізнаваності сайту, марки, товару, послуги. Прихований маркетинг у мережі викликає більше довіри, ніж пряма реклама
- Оперативне інформування потенційних клієнтів про заплановані акції, новинки, розпродажі.
- Формування або зародження попиту на нові товари і послуги, створення вигідної репутації сайту.
- Нейтралізація чорного піару, опрацювання негативу у відгуках і думках в інтернеті.
Партизанський маркетинг у класичному вигляді
До деякого часу партизанили тільки в офлайні. Робили красиві банери на дверях торгових центрів або оформляли ліфти, як на прикладі нижче.
Тепер пошук аудиторії пішов в online. Тут важливо, щоб цільова аудиторія була присутня на території, де ви збираєтеся партизанити. Додаємо емоційний тригер, емоція надовго залишить інформацію у мозку людини. Людина влаштована так, що вона захоче поділитися позитивною або навіть обурившою її новиною (але треба діяти акуратно). Таким чином вона сама стане інструментом поширення інформації про ваш бренд.
Партизанський маркетинг у просуванні сайту
Тепер давайте подивимося на інтернет, як на світ, що нас оточує. У кожного міста є свої міські сайти і форуми, також є нішеві сайти. Проаналізувавши трафік і аудиторію — можна підібрати найбільш вигідні для вас гілки форуму, за ключовими словами і присутністю живого трафіку.
Маркетинг партизанський, а контент?
Якщо у випадку з класичним партизанським маркетингом використовуються візуальні рішення, то в digital світі потрібно комбінувати візуальний і текстовий контент. Звичайно, на думку в першу чергу приходить ідея брендування фону на сайті донора. Реклама з'являється в бічних полях, не зайнятих контентом.
Але тоді ми втрачаємо одну з фішок партизанського маркетингу — дешевизну. Та й така реклама не дуже чіпляє, користувач бачить явну рекламу і не запам'ятовує, в голові вона не залишиться. Значить, потрібно написати статтю, не тільки корисну, але і цікаву користувачеві, підібрати під неї хороші картинки або фото. У самій статті не рекламувати прямо, а побіжно згадати сайт. Наприклад при написанні оглядового або експертного тексту, непогано б було послатися на авторитетне джерело! У статті такого плану це нормальна практика. Наприклад, автор може написати — "Як писали на сайті Habrahabr, даний код погано відпрацьовує з ...". Тут був згаданий сайт, немає активного посилання. Але користувачу, який дочитав до цього речення, захочеться дізнатися, що це за сайт, і що там писали.
Таким чином ми максимально знизимо негатив, який може виникати від класичної реклами. Користувач піде до пошукової системи, і вже через нього по домену знайде рекламований сайт.
Партизанська стаття у блозі (робота з лідерами думок)
У блогерів є аудиторія, яка уважно читає пости і прислухається до думки автора. Для більшості користувачів це мало не єдине джерело інформації, якому вони довіряють. Також блогери використовують просування своїх стрічок у месенджерах. Значить потрібну інформацію побачать ще більше людей. Додатковий плюс — аудиторія блогера весь час зростає, таким чином матеріал (якщо він не обмежений часом або сезоном) буде постійно отримувати трафік.
Недолік у тому, що деякі лідери думок стоять дуже багато. Для вузьких ніш бізнесу краще вибирати маловідомих, ще не сильно розкручених блогерів, їх називають «мікроінфлюєнсерами», бажано з активно залученою цільовою аудиторією.
Партизанський маркетинг у гілках форумів
Популяризація соціальних мереж значно зменшила трафік більшості форумів. Вижили профільні форуми, де люди під час живого спілкування діляться і отримують інформацію. Великий плюс форумів, що тут відбувається живе спілкування. Що говорити, навіть Google визнає користь від посилань з форумів: вважається, що це показник інтересу користувачів до ресурсу. Як тут пропустити такий жирний плюс?
Соціальні мережі
Не будемо забувати про розважальний контент: ігри, тести, мемчікі. Нескладно зробити мінігру або опитувальник у соціальній мережі (наприклад тест — «Який ти в душі помідор?»). Це не буде сприйматися як реклама, але ми через такий контент можемо дати потрібну інформацію:
- логотип та\або назва сайту;
- активне посилання на сайт;
- будь-яку коротку інформацію, яка запам'ятається і спровокує перехід на ресурс.
Як ми бачимо, партизанський маркетинг, так само, як і інші види маркетингу, зайняв свою нішу в digital-стратегіях. Не всі елементи перейшли з offline версії у online, але суть залишилася колишньою: з мінімальними вкладеннями досягти максимального залучення аудиторії.