Головна > Блог > Розбір новин по SEO: оновлена ​​політика Google, робота з репутацією, GDPR

Розбір новин по SEO: оновлена ​​політика Google, робота з репутацією, GDPR

Виктория Осейко
SEO 04 березня 2020

Продовжуємо серію статей за нашими освітніми роликами, першу статтю про TRUST ви можете знайти тут. Сьогодні в центрі уваги – тенденції SEO просування від Дмитра Клюшники, Head of SEO iProspect Ukraine.

Що змінилось у політиці Google?

Задача Google #1 – надати якісний контент

Раніше хороший якісний матеріал можна було шукати навіть на 2-3 сторінці Google. Зараз такої ситуації немає.

Головна мета для Google – знаходити серед просто хорошого контенту найкращий. А потім серед кращого знайти той, який найбільш підходить індивідуально кожному користувачеві (наприклад, лікарю показати науковий матеріал, а матері – експертний, але написаний простішою і зрозумілішою мовою).

Якщо раніше за запитом "чи має право вчитель пересаджувати учнів", першими результатами були б посилання на батьківські форуми з обговореннями, то зараз за цим же запитом можна отримати журналістський матеріал та роз'яснення експерта, що відповідніше у цьому випадку.

персоналізована видача

Так, у Google вже є персоналізована видача. Це означає, що сайти, на які користувач заходить частіше за все, будуть показуватися у видачі вище за інших для цього користувача.

У платних інструментах є предиктивна реклама – установка не на поведінку користувача, а на його наміри. Google оцінює, як конкретний користувач поводиться і метчить його зі схожою аудиторією користувачів (які обирали схожі сайти та здійснювали на них цільові дії), таким чином підвищуючи ймовірність, що він теж вибере цей сайт.

 

персоналізована видача

Таким чином, користуючись зібраною Big Data про поведінку і наміри користувачів, Google зможе все більше і більше персоналізувати видачу для кожної людини окремо. Єдиний стоп-фактор – негативний інформаційний бум з приводу використання персональних даних.

Що із захистом даних через GDPR?

Практично все, що зараз робиться, робиться на основі даних про cookie користувача. Чим більше кроків Європейське законодавство буде робити для захисту даних своїх громадян і обмежувати збір даних – тим менше буде персоналізованої видачі та можливості налаштувати рекламу на користувача. Проте, Google може збирати дані якимось іншим способом, наприклад, через облікові записи, як це зараз робить Facebook;)

Питання захисту даних споживачів отримало торік великий резонанс в Європі. Поки Google оголосив, що процес відмови від куків дуже трудомісткий, і браузер Chrome не відмовиться від кук до кінця 2021 року. Якщо вам цікаво розібратися, що сталося, детальний розбір ситуації дали колеги з Admixer.

Альтернативним вирішенням цієї проблеми може стати доступ до геолокації користувачів. Можливо, підхід буде не з боку платформ, на зразок Google і Facebook, а з боку браузерів. Або з'являться сервіси, які будуть офіційно купувати у користувачів їх дані та продавати рекламодавцям. На даному етапі спрогнозувати складно.

Що з мовними версіями сайту?

Google все одно на закон про українську мову, на відміну від власників сайтів.

У чому суть закону: у сайту обов'язково повинна бути українська версія, при цьому україномовного контенту має бути не менше, ніж російською мовою. Користувачеві в Україні сайт повинен за замовчуванням відкриватися українською.

На жаль, на цей час, формулювання закону дуже загальне і в ньому, однозначно, мають ще з'явиться уточнення.

Особливість у чому: якщо людина пише в Google запит, система видає йому сторінку тією мовою, якою було зроблено запит. До того ж, обсяг пошуку в Україні російською в кілька разів перевершує обсяг пошуку на українському. А отже, щоб залучати більше клієнтів, потрібно мати й російську версію сайту.

Найкращий варіант — зробити дві повноцінні версії. Це дозволить відповідати всім вимогам: і бізнесу, і законодавства.

Що з форматами контенту у видачі?

Точки дотику користувача з інформацією все більше розширюються. Зараз видача пропонує не тільки посилання, але і відео, карти, картинки, соц. мережі, швидкі відповіді.

формати контенту у видачі

Тому зараз недостатньо тільки текстового контенту. Необхідно також вести мережі, публікувати відео на YouTube, розміщуватися на торгових майданчиках, вести Google My Business, стежити за відгуками на картах і сайтах з відгуками і т.д.

Хто несе відповідальність за контент?

Задача Google #2 – убезпечити себе від проблем

У молоді знижений поріг критичного мислення, вони все більше довіряють інтернету і слідують його порадам, не замислюючись. Друга головна задача Google – убезпечити себе від проблем і не потрапити під суд, саме тому нові алгоритми спрямовані на перевірку експертність. Google намагається абстрагувати свій бренд і винести його якомога далі із зони ризику. Позиція «це робимо не ми, ми лише платформа, яка показує результати дії інших людей» – вже не працює.

Але, хто все ж несе відповідальність за контент — автор або Google? Пред'явити претензію можна як автору, так і Google. Західне законодавство спирається на прецеденти — і поки більшість великих корпорацій могли відбивати такі претензії. Але нікому не хочеться, щоб вони в принципі виникали, оскільки у них сильний вірусний ефект і негативний вплив на імідж бренду.

Якщо у користувачів не виходить покарати бренд через юристів, то зробити це можна через соціум. Завдяки social media не тільки бренд може дотягнутися до споживача, а й споживачі можуть дотягнутися до будь-якого бренду. Як в плані репутації, так і в плані юридичної відповідальності.

Великий шматок споживачів YouTube – це діти. Тому поганий контент, який призводить до посилення батьківського контролю або сумних наслідків, знижує кількість аудиторії та конверсію для самої платформи. Детальніше про нововведення для дитячих ютуберів читайте тут.

Що з роботою над репутацією?

Коли ми гуглимо щось про бренд, найчастіше ми отримуємо інформацію від бренду, яку він сам про себе написав. Але все йде до того, що в майбутньому ми будемо отримувати у видачі інформацію від споживачів про бренд. © Стефані Бушемі, CMO Salesforce

Вже зараз час від часу на першу сторінку видачі потрапляють відгуки про бренд.

Наприклад, одні з основних вимог Google для медичних сайтів — експертиза, авторитетність, надійність (Expertise, Authoritativeness, Trustworthiness; EAT). І якраз пункт "Trustworthiness" охоплює все те, що пов'язано з репутацією і через що SEO-фахівцям варто більше попрацювати з репутацією медичних сайтів та YMYL сайтів (YM - your money, YL - your life), які можуть вплинути на здоров'я, фінансовий добробут, безпеку людини.

Експертність досягається шляхом правильно створеного контенту; авторитетність – внаслідок розміщення на сайті авторитетних авторів, профілів лікарів.

Експертність контенту

Довіра до контенту досягається шляхом загального інфополя навколо бренду в мережі. Негативні відгуки про сайт (наприклад, шахрайство) можуть серйозно позначитися на ранжуванні ресурсу в результатах видачі. Також, на місце у видачі впливають посилання на авторитетні джерела (наукові дисертації, медичні книги та посібники) та розширена структура сайту.

Читате ще: В яких випадках бренду варто працювати з репутацією?

Пам'ятайте, що ваша аудиторія – ваш головний суддя і маркетолог. І інструментів у неї стає все більше і більше:

  • Відгуки та коментарі під вашими статтями, товарами і послугами;
  • Відгуки на зовнішніх майданчиках і маркетплейсах;
  • Відгуки та пости в соц. мережах;
  • Поведінкові фактори, аналізовані Big Data в пошукових системах;

Все, що вона від вас отримає, вона може або використати проти вас, або стати вашим захисником бренду.

Сподобалася стаття?

Поділися з друзями!